    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa zlecenie a staż pracy itd.
    Date: Sun, 25 Sep 2005 13:20:01 +0200

    Re to: Andrzej Stachurski [Sun, 25 Sep 2005 12:14:33 +0200]:

    > Teraz od 1.09.2005 znowu umowa zlecenie z UE UR UZ z tym samym
    > pracodawcą do 31.10.2005. Cały czas z wynagrodzeniem ninimalnym.

    Przy umowie zleceniu nie ma czegos takiego jak wynagrodzenie
    minimalne. Mozna ja nawet na 5zl podpisac, wolna amerykanka,
    bo nie laczy Was stosunek pracy.

    > Teraz pytania:
    > 1. czy pracodawca słusznie twierdzi że w obecnej umowie nie potrzeba
    > dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego bo i tak nie można by było z
    > niego skorzystać?

    Nie rozumiem pytania? Jesli to Twoj jedyny tytul do ubezpieczen,
    to skladki ZUSowskie zdaje sie obowiazkowe sa, poza chorobowym?

    > 2. Czy czas przepracowany na umowy zlecenie liczy się do stażu
    > emerytalnego i do zasiłku dla bezrobotnych (po tej umowie)

    Do stazu sie nie liczy, to nie jest umowa o prace tylko umowa
    cywilno-prawna.

    Zasilek zdaje sie ostatnio jest zalezny nie od typu umowy, tylko
    od wielkosci dochodow. Czyli jesli odprowadzasz skladki ZUSowskie
    od minimum najnizszej krajowej, to tak, nalezy sie.

    > 3. Czy jeżeli by było teraz opłacane ubezpieczenie chorobowe
    > to można by iść na zwolnienie lekarskie (ewentualnie bez
    > wynagrodzenia, zasiłku chowrobowego) i wtedy zachowany by był
    > wymagany czas pracy do zasłku dla bezrobotnych (przy odp. tak
    > na pkt 2)?

    Tego tez nie rozumiem :) Zasilek Ci sie nalezy, jesli w ciagu
    ostatnich 18 miesiecy 365 dni swiadczyles usluge na podstawie
    umowy zlecenia i odprowadzales skladki od co najmniej najnizszej
    krajowej.

    Kira