  • Data: 2003-01-19 16:05:05
    Temat: Re: Umowa z developerem - ostateczny koszt budowy
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy ty przypadkiem nie mylisz spoldzielni z deweloperem?
    >
    > Karol

    Masz rację, że opierałem się na zasadach obejmujących spółdzielnie ale
    zaznaczyłem iż przy wydzielonej własności lokalowej (upraszczając mieszkanie
    , nieruchomość z księgą wieczystą ) a takie przecież przeważnie nabywasz.
    Umowa z deweloperem rzeczywiście może mieć inną formę bo prawo tego nie
    zabrania ale czy się z tym zgadzamy czy nie to znając życie nie
    przeforsujesz tego punktu a skoro ustawodawca dał takie prawo jednym to w
    myśl zasady równości prawa wydaje mi się że z deweloperem też w sądzie byś
    nie wygrał bo wybudowane mieszkanie nie funkcjonuje samodzielnie i pewne
    koszty można jedynie określić po zakończeniu całej inwestycji, fakt jest to
    kupowanie kota w worku bo nie znamy ostatecznych kosztów. Wydaje mi się że w
    zasadzie deweloper powinien budować mieszkania na sprzedaż i w momencie
    kupna cena jest znana tak jak każdego innego produktu a tak nie jest, bo
    najczęściej buduje za pieniądze klientów i przypomina to spółdzielnię która
    buduje mieszkania własnościowe nie będąc spółdzielnią.
    Próbowałem racjonalnie wyjaśnić a nie tylko się oburzać. Jak widzę wątek ten
    idzie na dwie grupy dyskusyjne również na pl.soc.prawo a tam są tęższe głowy
    więc pewnie coś się jeszcze dowiemy bo napewno temat jest ciekawy.
    Pozdrowienia Andrzej