  • Data: 2003-10-06 05:07:56
    Temat: Re: Umowa z developerem
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <blq1vm$8jk$1@inews.gazeta.pl>, poilkj wrote:

    > VAT za mieszkanie. Zdaje się, że narazie jest zero, a ma być 22%. Więc raty
    > niezapłacone mogą być potem obciążone stawką 22%.

    A nie jest tak, że 22% ma być na materiały budowlane, a na mieszkania
    7%? A czy teraz na materiały jest 7% czy zero? Kołaczą mi się te różne
    liczby, ale nic nie wiem na pewno.

    > Z tego punktu wynika, że jak ktoś się odwoła od pozwolenia na budowę, to
    > sprawa może trwać w sądzie 5 lat i wy w tym czasie mieszkania nie
    > zobaczycie, a nie będzie to uważane za winę developera i nie będzie można
    > uznać, że developer z umowy się nie wywiązał.
    > Pod ten punkt podpada także przypadek, keidy developer coś spieprzy i nadzór
    > budowlany nie wyda mu pozwolenia na użytkowanie.

    No, ale jak coś spieprzy to to chyba będzie jego wina? To takie
    rozumowanie na babski rozum, czy prawnicze rozumowanie jest
    rzeczywiście tak odmienne w tym przypadku?

    > Umowę zawieraj w formie notarialnej, nie zwykła umowa z twoim podpisem. I
    > daj to do przeczytania dobremu prawnikowi.
    > Potem od razu wpisz mu się do księgi wieczystej gruntu z roszczeniami.

    A jak to zrobić? Składa się jakiś wniosek do sądu? I co w tym wniosku?
    I w ogóle mam do tego prawo, żeby wpisać się do księgi?

    Dziękuję za poprzednią odpowiedź i proszę jeszcze o szczegóły.

    Renata