eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa o wspolnej odpowiedzialnosci materialnej a zuchwala kradziez › Re: Umowa o wspolnej odpowiedzialnosci materialnej a zuchwala kradziez
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 22 May 2012 15:29:36 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Umowa o wspolnej odpowiedzialnosci materialnej a zuchwala kradziez

    On Tue, 22 May 2012, .O. wrote:

    > Oczywiście podpisywać różne brednie mogła, ale zgodnie z prawem, klauzule
    > niedozwolone i sprzeczne z prawem są nieważne, czyli tak jakby ich nie było.

    Nie da się zaprzeczyć.

    > Odpowiedzialność materialną pracownika definiuje KP.

    Tu robi się mniej konkretnie, bo "przyjęcie odpowiedzialnosci"
    jest możliwe. Ale nie o tym chciałem:

    > Więc jeśli koleżance zależy na tej pracy to niech teraz siedzi cicho, poczeka
    > do podpisania umowy na stałe i wtedy niech się upomni o brakującą zaległą
    > pensję (z ustawowymi odsetkami)

    Sadzisz, pracodawczyni okaże się tak niepełnosprytna, że potraci sobie
    cos bez autografu pracownika?
    Prędzej podsunie "dobrowolne przyznanie się do niedopatrzenia".
    IMVHO, raczej pozostanie jej domaganie się zwrotu niesłusznie pobranego
    obciażenia (zakładajac, że tę niesłusznosc obroni).

    pzdr, Gotfryd