  • Data: 2009-11-08 12:18:07
    Temat: Re: Umowa o pracę - netto/brutto?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson pisze:

    > Nie wiem po co. Ja tylko zakwestionowałem twierdzenie że się nie da. Jak
    > ktoś ma taki kaprys by sie umówić na netto to co komu do tego?

    Nie zawsze da się obliczyć. Na przykład, aby poprawnie obliczyć kwotę
    netto, pracownik musiałby powiedzieć, czy osiąga dochody z innych
    źródeł, od których wykorzystuje kwotę wolną. Normalnie nie ma to
    znaczenia - pracownik albo otrzymuje kwotę wolną co miesiąc, albo
    odbiera w kolejnym roku z podatku.

    Natomiast w przypadku wypłat w kwotach netto, pracownik mógłby
    odmówić prawa do uwzględniania kwoty wolnej przy wypłacie wynagrodzenia
    (czyli dostawałby brutto więcej - dodatkowy koszt dla pracodawcy), a po
    zakończeniu roku tę samą kwotę brałby z US.

    --
    Liwiusz