eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa o pracę - netto/brutto?Re: Umowa o pracę - netto/brutto?
  • Data: 2009-11-17 08:32:50
    Temat: Re: Umowa o pracę - netto/brutto?
    Od: "Młody Płatnik" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0911091106190.2948@quad...
    > On Sun, 8 Nov 2009, Liwiusz wrote:
    >
    >> A może podanie jedynie wynagrodzenia netto jest błędem i powinno się
    >> jednak podawać wynagrodzenie brutto? Co prawda KP chyba nie wskazuje, że
    >> "wynagrodzenie", które musi być umieszczone w umowie o pracę oznacza
    >> wyłącznie o wynagrodzenie brutto, ale z brzmienia innych ustaw można
    >> wnioskować, że poprzez "wynagrodzenie" w kodeksie pracy rozumie się
    >> właśnie "wynagrodzenie brutto".
    >
    > Otóż to.
    > Przecież podatek *nie* jest pobierany z pieniędzy pracodawcy,
    > a przynajmniej nie powinien.
    > Pobierany jest z pieniędzy pracownika. To, że nie wolno pieniedzy
    > na podatek dać pracownikowi do ręki, to inna sprawa.
    >
    > pzdr, Gotfryd



    No właśnie!

    I ja sie dołącze!

    Płacenie podatku dochodowego, składek na ubezpieczenia społeczne itp jest
    obowiązkowe!

    To robi za pracownika pracodawca, ale na umowie powinna być kwota brutto.
    I na umowie poinno być napisane, że brutto.
    Netto jest kwotą po odliczeniu podatku a skala podatkowa może ulec zmianie!

    Od kwoty brutto wylicza się wysługę lat pracy, premię i wszystko inne.
    Aczkolwiek kwotę brutto na umowie trzeba utożsamiać z wynagrodzeniem
    zasadniczym, a takież to wynagrodzenie razem z premią, wysługą itd tworzy
    podstawę wynagrodzenia.

    Wszystkie składniki płacowe jak zbierzemy do kupy powstanie nam kwota brutto
    od której wyliczany jest podatek, ZUS, ubezpieczenie zdrowotne(minus składki
    ZUS), fundusz pracy, fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych i czort
    wie co jeszcze!

    Czyli najprościej mówiąc kwota, która jest na umowie na pewno w całości nie
    jest kwotą którą pracownik dostaje "na rękę".

    W niektórych przypadkach pracownik dostaje więcej niż jest na umowie,
    chociażby z tego względu, że jak ma duży staż pracy i wtedy premia i wysługa
    lat pracy jest wysoka co po doliczeniu przekracza wartość płacy zasadniczej.

    Także to co jest na umowie przechodzi wiele przekształceń zanim trafi do
    kieszeni pracownika.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1