    From: Damian <d...@b...bl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o pracę a DG
    Date: Mon, 31 May 2010 13:55:34 +0200

    W dniu 2010-05-31 11:26, Rafał pisze:

    > Podłącze się bo zmierzam do takiego stanu rzeczy..
    > Ile taka składka zdrowotna wynosi?
    > Jakie są całościowe koszty prowadzenia działalności w przypadku pracy na
    > etat równocześnie?
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafał

    Ja odpowiem, ponieważ mam podobną sytuację:
    Pracuję na etacie w branży IT (ERP, DBA itp :)) ale równocześnie
    prowadzę DG jako taksówkarz :D (nie pytajcie...lubie to)

    Jako, że składke emerytalną, rentową i chorobową płaci za mnie
    pracodawca, ja z działalności odprowadzam tylko składkę zdrowotną oraz
    podatek. Zakładając DG wybieramy formę opodatkowania. Ja wybrałem kartę
    podatkową, której wysokość co roku wyznacza dany US. Wysokość składki
    zdrowotnej też zmieniana jest co roku i na ten rok wynosi 233,32zł <- i
    jest do zapłaty w pełnej wysokości. Natomiast od podatku możńa sobie
    odliczyć składkę zdrowotną, co w ogólnym rozrachunku (na śląsku
    przynajmniej) daje wysokość 11zł podatku. Reasumując całkowite koszty
    prowadzenia działalności, to 244,32zł :)

    --
    Damian