  • Data: 2002-11-18 10:20:28
    Temat: Re: Umowa nienazwana (było: klasyfikacja)
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    >Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):
    >
    > On Sun, 17 Nov 2002, Paweł Hajdys wrote:
    > [...]
    >
    > Możesz ten przypadek wytknąć palcem ? ;)
    > Bo robiąc szybki rachunek zeznań przypominam sobie tylko
    > umowy robione "na zasadzie umowy zlecenia" (które jednak
    > ściśle rzecz biorąc "zleceniem czynności prawnej" nie są:
    > dajmy na to tzw. "umowę zlecenia" na sprzątanie :)
    > Źle myślę ? (pewnie tak :))

    :) Według Radwańskiego tą umową jest depozyt nieprawidłowy, uregulowany w
    przepisach o przechowaniu, ale w zasadzie łączący cechy umowy pożyczki i
    umowy przechowania, oraz na tyle odrębny od obu tych umów, że "...trzeba go
    uznać za odrębny typ umowy nazwanej."
    Może w pierwszym poście wypowiedziałem się nieco nieprecyzyjnie. Chodziło mi
    o to, że w kodeksie umowa ta nie jest nazwana expressis verbis i nie jest
    uregulowana oddzielnie, co mogłoby (tryb bardzo przypuszczający ;) tworzyć
    analogię do umowy przedwstępnej, według sugestii (później odrzuconej przez
    autorkę) Beaty.

    Pozdrawiam
    Paweł