  • Data: 2006-12-10 20:43:34
    Temat: Re: Umowa najmu lokalu
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    kam wrote:

    > Nie, ten przepis przewiduje, że umowa musi wskazywać kiedy (w jakich
    > sytuacjach - "w wypadkach określonych w umowie") można wypowiedzieć
    > umowę, może to robić ogólnie np. ważne powody, ale nie wystarczy samo
    > zawarcie możliwości wypowiedzenia.
    > Gdyby było tak jak piszesz, to przepis by brzmiał "można wypowiedzieć
    > gdy umowa to przewiduje" czy podobnie.

    No racja, zwracam honor.

    Być może da się wymyślić taki zapis umowy, żeby dało się zastosować go w
    dowolnej chwili... ale to już jest rzeźbienie.

    Czyli wychodzi na to że bardziej się RK kalkuluje podpisać umowę na czas
    nieokreślony. Tyle że inny przepis KC (nie pamiętam numeru) mówi że w
    przypadku umowy na czas nieokreślony okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiące.
    Nie wiem czy to oznacza że nie może być mniejszy, czy to tylko regulacja na
    wypadek niewpisania okresu wypowiedzenia do umowy?

    p. m.