  • Data: 2006-12-10 11:25:47
    Temat: Re: Umowa najmu lokalu
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    RK wrote:

    > Witam. Chcę wynająć komuś część lokalu użytkowego na działalność
    > gospodarczą i mam wątpliwość dotyczącą zapisu w umowie odnośnie czasu
    > trwania wynajmu. Najemca zaproponował "na czas nieokreślony", ja
    > proponowałem "na rok, z możliwością przedłużenia umowy".

    Zapis bez sensu, bo zawsze jest możliwość przedłużenia umowy.

    > Istnieje
    > dodatkowy paragraf w umowie dotyczący możliwości renegocjacji wysokości
    > czynszu po upływie roku,

    Znowu bez sensu zapis, bo zawsze jest możliwość renegocjacji wysokości
    czynszu.

    > oraz paragraf umożliwiający odstąpienie od
    > umowy obu stronom, bez podania przyczyny, z dwumiesięcznym terminem
    > wypowiedzenia, oraz paragraf umożliwiający zerwanie umowy w trybie 7 dni
    > w przypadku zalegania z czynszem za jeden pełny okres miesięczny.
    > Ufff... :) W świetle powyższego, który z zapisów dotyczących czasu
    > trwania umowy jest dla mnie korzystniejszy?

    " - Kocie, powiedz mi którą drogą powinnam pójść?
    - To w dużym stopniu zależy od tego, dokąd chcesz dojść ".

    Umowa na czas określony z możliwością wypowiedzenia, oraz umowa na czas
    nieokreślony z tym samym czasem wypowiedzenia wiąże was w zasadzie tak
    samo, z tą różnicą, że w przypadku umowy na czas określony po roku umowa
    przestaje obowiązywać bez żadnych starań z którejkolwiek ze stron, zaś w
    przypadku umowy na czas nieokreślony trzeba ją od 2 do 3 miesięcy wcześniej
    wypowiedzieć.

    Więc umowa na czas nieokreślony jest dla ciebie korzystniejsza, bo jeżeli
    najemca zapomni ją w porę wypowiedzieć, to musi jeszcze korzystać z lokalu
    (a więc płacić za niego) przez 2 do 3 miesięcy od czasu jak sobie przypomni
    o wypowiedzeniu.

    Z drugiej strony umowa na czas określony jest dla ciebie korzystniejsza,
    możesz się pozbyć najemcy po roku bez pamiętania o tym że musisz 2 miesiące
    i jeden dzień mu tą umowę wypowiedzieć.

    Wszystko zależy od tego co jest dla ciebie ważniejsze, czy stabilność
    dochodów, czy gwarancja że po roku będziesz miał zwolniony lokal.

    p. m.