  • Data: 2005-01-15 01:48:14
    Temat: Re: Umowa na zdjecie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <cs9lbn$647$1@news.onet.pl>, KOMTUR wrote:
    > Myslalem, ze na grupie o prawie siedza ludzie inteligentni i ktos mi pomoze,

    A dlaczego uważasz, że ludzie inteligentni mają ci zaraz pomagać? :)

    > Jeszcze raz zapytuje: jakie warunki musze spelnic, aby umiescic zdjecie z
    > kims w roli glownej. Jak powinna wygladac umowa. W prawie autorskim
    > wyczytalem, ze wystarczy abym mial rachunek za zdjecie i juz automatycznie
    > jest to zgoda na opublikowanie przeze mnie. Chyba ze czegos nie kumam

    Owszem, dobrze wyczytałeś.
    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    Więc jak chcesz się już paradoidalnie zabezpieczyć to płacisz za
    pokwitowaniem na którym np. stoi: "Potwierdzam przyjęcie zapłaty w kwocie
    takiej a takiej za pozowanie do zdjęć dnia tego a tego w okolicznościach
    takich a takich. Wyrażam zgodę na rozpowszechnianie wizerunku.

    A jak ktoś nie chce pieniędzy, to np. prosisz o podpisanie oświadczenia w
    stylu:

    "Wyrażam zgodę na rozpowszechnianie, to, i jeszcze tamto, zdjęć mojej
    osoby wykonanych dnia tego a tego w okolicznościach takich a takich."

    Henryk Kwinto
    --
    Marcin, chemik