  • From: "Kit" <k...@d...plwywal.to>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa na czas okreslony a zobowiazania
    Date: Fri, 26 Oct 2007 16:45:53 +0200

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):
    [...]
    > Radzę jednak dokładnie czytać to, co masz podpisać, w żadnym wypadku nie
    >
    > podpisywać pod presją czasu, w razie wątpliwości zasięgnąć porady.
    > No i pamiętaj, że to jest _umowa_ czyli zgodne oświadczenie stron - nie
    > musisz oświadczać tego, co ci podsuną, możesz się nie zgodzić, negocjować

    Jest cos o czym nie chcialem wczesniej pisac.
    Nie chcialbym przesadzac zamiarow, ale w moim odczuciu pracodawca szuka
    sposobu na zatrzymanie w firmie kilku osob za wszelka cene. Jak nie dobrym
    slowem to...
    Niezgodzenie sie z umowa, brak podpisu, ma byc traktowane jako zlamanie
    zapisow w umowie o pracy i byc podstawa do zwolnien w trybie
    dyscyplinarnym.

    Dla mnie jako laika wyglada na to, ze jest to silny argument. Szczegolnie
    iz w zakresie obowiazkow znajduje sie wyraznie punkt mowiacy o stalym
    podnoszeniu kwalifikacji.
    Odbieram to jednoznacznie jako szantaz. Nie mam na chwile obecna planow
    zwiazanych ze zmiana pracy, z drugiej strony takie zagrania nie daja mi
    pewnosci co do dalszych perspektyw. Nie chcialbym aby moje swiadectwo pracy
    zamykalo mi droge kariery, z drugiej strony wazna jest atmosfera i
    szacunek.
    Mam malo czasu na podjecie decyzji w sprawie lojalki. Majac pewnosc, ze w
    przypadku kiedy umowa o prace wygasnie a nie podpisze kolejnej, nie bede
    musial wloczyc sie po sadach, poprostu zaakceptuje te warunki i po Swietach
    lece na Wyspy, szczegolnie ze mam gdzie.