  • Data: 2011-07-21 08:06:13
    Temat: Re: Umowa internetowa
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-07-2011 o 09:10:54 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl>
    napisał(a):

    > Poprawnie skonstruowane wyświetlanie takich umów wygląda w ten sposób, że
    > przycisk zatwierdzenia pojawia się dopiero po przewinięciu umowy do
    > końca.

    Ok, ale co z tego, jeśli po przewinięciu i tak klikniesz "Ignoruj"? Co
    więcej, wydaje mi się, że prawo nie wymaga wcale, żeby tak było. W
    przeciwnym wypadku przed podpisaniem jakiejkolwiek umowy musiałbyś ją
    przynajmniej jawnie przekartkować, a w praktyce możesz ją przecież
    podpisać i bez czytania (pomińmy aspekt sensowności takiego postępowania).

    > Oczywiście co ma się dziać po Ignoruj, to już decyzja właściciela strony

    Jasne, ale to nie zmienia postaci rzeczy. Właściciel nie może się przecież
    bronić, że "wprawdzie na przycisku było napisane 'Ignoruj', ale był
    zielony (/fioletowy/okrągły/w lewym dolnym rogu etc), więc oznaczał
    wyrażenie zgody na postanowienia warunków umowy".

    Pozdrawiam -- Spook.