  • Data: 2009-12-17 09:14:39
    Temat: Re: Umowa - autorskie prawa majątkowe
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 16:32:56 +0100, aqq napisał(a):

    > Czyli jeżeli nie było w umowie żadnej informacji zakazującej
    > (ograniczającej) kupowane prawa majątkowe (np. tylko do jednej kopii) to
    > nabywca jak najbardziej takowe prawa posiada?

    Już pisałem , że to zależy od celu wykonania tego utworu. w Twojej
    sprawie zapewne jest jak mówisz (bo to oprogramowanie -- chociaż
    wyobrażam też sobie sytuację, w której np. jakaś korporacja zamawia sobie
    wykonanie softu, nabywa doń prawa w całości, ale jednak strony nie
    chciały czegoś takiego, iżby dalej sobie obracali kopiami tego
    oprogramowania).

    Ale inaczej będzie np. z prawami majątkowymi do namalowanego obrazu --
    niekoniecznie będzie to oznaczać, że autor godziłby się na to, żeby
    nabywca tych praw teraz sobie przemalowywał różne deseczki na wzór i
    podobieństwo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd