    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umorzenie zaległych składek ZUS - rozprawa w Sądzie Pracy
    Date: Tue, 12 Oct 2004 21:07:23 +0200

    Użytkownik "grzybrzych" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ckh6un$pfq$1@inews.gazeta.pl...

    > - czy okres przedawnienia wynosi w tym przypadku 5 lat? Jezeli tak, to po
    > zakonczeniu studiow mialbym jedynie rok czasu na splate zobowiazan a to
    > raczej jest nierealne w dzisiejszych czasach;

    Przedawnienie jest 10-letnie. Mam tez wrazenie, ze przystapienie do ukladu
    ratalnego przerwalo jego bieg. Jednak dziala to w zasadzie na Twoja korzysc,
    gdyz bieg przedawnienia moze zostac przerwany tylko raz (a tutaj zostal on
    przerwany bardzo szybko w stosunku do daty wymagalnosci). Czyli mam
    wrazenie, ze okres przedawnienia bedzie trwal w tym przypadku 10 lat od dnia
    zawarcia ukladu ratalnego i nic go juz nie bedzie w stanie przedluzyc.

    Przypuszczam, ze szacowna instytucja o ktorej mowimy, nie tyle chyba liczy,
    ze im to zaplacisz czy tez ze beda w stanie to skutecznie wyegzekwowac, ile
    chce miec na papierze lepszy wynik finansowy. Czyli wyzszy przypis skladek
    (co z tego ze w praktyce nieodzyskiwalnych). Na tej podstawie przypuszczam
    tez, ze cokolwiek bys na rozprawie nie zrobil, raczej w pierwszej instancji
    nie wygrasz (wtedy bowiem byla by przesadzona apelacja zusu). Ale spokojnie,
    apelacja i ewentualnie kasacja przed Toba... ;-) Mnostwo zabawy i zdobywanie
    doswiadczenia praktycznie za darmo.

    Do tego co napisalem powinienes podejsc z dystansem, nie jestem bowiem
    fachowcem.

    marekz