    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umieszczanie informacji o innych produktach
    Date: Mon, 28 Aug 2006 12:25:50 +0200

    Bzdury gadasz. Reklama porownawcza jest w Polsce dozwolona.

    97/55/WE [(3) i dalsze]

    Artykuł 3a
    1. W aspekcie danego porównania reklama porównawcza jest dozwolona, o ile
    spełnione są następujące warunki:

    a) reklama porównawcza nie wprowadza w błąd w rozumieniu art. 2 ust. 2, art.
    3 i art. 7 ust. 1;

    b) ustanawia ona porównanie między towarami lub usługami realizującymi te
    same potrzeby lub mającymi te same cele;

    c) porównuje ona obiektywnie jedną lub kilka zasadniczych, istotnych,
    możliwych do zweryfikowania i reprezentatywnych cech tych towarów i usług,
    przy czym jedną z tych cech może być cena;

    d) nie powoduje ona na rynku sytuacji pomylenia reklamującego z jego
    konkurentem lub też mylenia znaków towarowych, nazw handlowych, innych
    znaków rozpoznawczych, towarów lub usług reklamującego i jego konkurenta;

    e) nie dyskredytuje ona ani nie oczernia znaków towarowych, nazw handlowych,
    innych znaków rozpoznawczych, towarów, usług, działalności lub sytuacji
    konkurenta;

    f) w przypadku produktów posiadających nazwę pochodzenia, reklama
    porównawcza odnosi się do produktów mających tę samą nazwę pochodzenia;

    g) nie korzysta ona w sposób bezprawny z reputacji związanej z danym znakiem
    towarowym, nazwą handlową lub innymi znakami wyróżniającymi konkurenta lub z
    nazwą pochodzenia produktów konkurujących;

    h) nie przedstawia ona towaru bądź usługi jako imitacji lub repliki towaru
    czy usługi noszącej zastrzeżony znak towarowy lub nazwę handlową.