  • Data: 2011-02-07 07:05:49
    Temat: Re: Ultimo niespłacany kredyt zmarłego
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.02.2011 23:19, pamiwak pisze:

    > Nie, słownie, z babką z banku. Ogólnie dziwna sprawa bo bank nie chciał
    > nawet dać do wglądu kopii umowy o ten cały ROR. W domu tego nie
    > znalazłem. Po prostu po śmierci wysłałem akty zgonu do różnych banków,
    > cześć kredytów została umorzona, a część nie ,tak jak np ten. No i na
    > "gębe" rozłożono to nam na raty.

    Jak nie masz umowy ani salda rachunku, to na jakiej podstawie uważasz,
    że był jakikolwiek dług?

    [ciach]

    > Chyba nie jestem w stanie.

    No to będzie problem. Spróbuj dogadać się z wierzycielem. Na piśmie a
    przynajmniej włącz sobie dyktafon.

    Ewentualnie można iść w zaparte i twierdzić, że umowa była zawarta,
    powołać się na rozmowę i mieć nadzieję, że była nagrywana po stronie banku.

    Tylko błagam: powiedz, że to ty sam dzwoniłeś na ich (dez)infolinię, a
    nie że ktoś zadzwonił do ciebie i podał numer konta do spłat, bo w
    takiej sytuacji sugerowałbym spróbować się ubezwłasnowolnić powołując
    się na inwalidztwo umysłowe.

    > Hmm, nijak, po prostu, ojciec umarł, generalnie nic nie miał poza
    > mieszkaniem wspólnie z matką oraz kredytami. Nic nie robiliśmy ze
    > spadkiem, myślałem że to jakoś z automatu przechodzi na matkę;)

    Bez urazy, ale w tym co napisał Rysio jest dużo prawdy. Brutalnej i
    wulgarnej, ale prawdy.

    Jak nie ma co dziedziczyć - spadek się odrzuca. Jak jest co dziedziczyć,
    ale nie wiadomo, czy nie były narobione jakieś długi - to lepiej się
    wykosztować na inwentaryzację majątku i przyjąć z dobrodziejstwem
    inwentarza.

    Poza tym: skoro uważałeś, że spadek przechodzi na matkę, to dlaczego ty
    spłacałeś? Inna sprawa, że ustawowo dzieci i wdowa dziedziczą po równo
    (z zastrzeżeniem, że wdowa dostaje nie mniej niż 25%).

    > Ok, więc co powinienem zrobić, wpłacić resztę zadłużenia do banku czy
    > jak?

    Najpierw to się upewnij, czy zadłużenie faktycznie istnieje, a nie jest
    czyimś urojeniem - to pierwsza rzecz. No druga, ale na pierwszą (sprawy
    spadkowe) już ciut za późno.

    > Z banku też nic nie przyszło, od razu z ULTIMO. Dziwne jest właśnie
    > to że na tych papierach figuruje ojciec

    Bo windykatorki to najczęściej szuje mające klapki na oczach i tylko
    jeden cel: kasę. Nieważne, czy legalnie, czy należnie.