    From: AdamS <f...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ukrycie faktów przy zawieraniu umowy ratalnej
    Date: Tue, 7 Jun 2011 09:08:11 +0200

    Dnia Fri, 3 Jun 2011 23:49:48 +0200, Andy Niwiński napisał(a):

    > "Pytajnik" <p...@p...onet.pl>

    > Ale w czym problem? Takowa "sprzedaż ratalna" jest praktykowana we
    > wszystkich niemieckich MediaMarktach, Expertach etc. etc. Jak długo
    > wykorzystasz tą kartę tylko na ten pierwszy zakup, nie wiąże się to dla
    > Ciebie z żadnymi dodatkowymi kosztami. Po spłaceniu zakupionego towaru
    > możesz oddać kartę, lub wykorzystać do innego zakupu w danym sklepie, tyle,
    > że z odsetkami. Nikt nie zmusza Cię do wykorzystania całego limitu na
    > karcie.

    W sytuacji o jakiej piszesz faktycznie nie ma problemu. Myślę że autor
    wątku miał na myśli dodatkową karte z odrębnym limitem. W takiej
    sytuacji w historii kredytowej pojawiają się dwa wpisy, jeden za kredyt
    drugi limit w kartcie kredytowej. Jeśli karta ma wysoki limit to
    oczywiście znacznie zmiejsza zdolność finansową klienta w przypadku
    chęci uzyskania kolejnego kredytu - a to już może być problem. Klient w
    takim przypadku nie mając wyjścia skorzysta z limitu w karcie no i
    zapewne wpadnie w wysokie odsetki jeśli nie ogarnie na czas spłat.

    W umowach z którymi miałem do czynienia jest mozliwość wypowiedzenia
    umowy w cześci dot. dodatkowej karty kredytowej więc proponuję doczytac
    umowę do końca.
    --
    Pozdrawiam AdamS