  • Data: 2022-05-30 20:56:55
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Żaden nie działa tak, że sieje w jakiejś odległości po opuszczeniu działka?

    O ile mi wiadomo żaden używany w BWP. zbyt mały kaliber. W artylerii
    p-lot używa się takich wybuchających w określonym dystansie, ale chyba
    najniższym kalibrem z taką amunicja jest 57 mm.

    > No ale co do zasady:
    > - jednak może spowodować śmierć na miejscu
    > - może być więcej niż jeden odłamek.

    O ile może być więcej, niż jeden odłamek, to z tą śmiercią na miejscu
    gorzej. z wykrwawienia, to jednak dłuższa chwila. Od kontuzji, to kilka
    dni.

    > Po co takie pociski odłamkowe, te dla działek, się robi? Chyba nie po
    > to, aby wybijac okoliczne szyby, a unieszkodliwić właśnie człowieka. I
    > raczej tez nie są tak specyficznie konstruowane aby wyłącznie zranić.
    > Inaczej to by solą strzelali.

    Trochę nie chce mi się tu rozwijać tematu. Ogólnie śmierć na miejscu
    powstaje w wyniku rozprzestrzeniania się fali ciśnienia i rozerwania
    naczyń krwionośnych w mózgu. Tego odłamek małokalibrowego pocisku zrobić
    raczej nie jest zdolny.

    > Róznica byłaby z grubsza taka, jak wrzucenie granatu przez okno do
    > szkolnej klasy gdzie słychać by było, że tam są dzieci, a wrzucić bez
    > słuchania.

    ale podsłuchiwanie tu nie ma nic do rzeczy. Albo nie wolno go tam
    wrzucać, albo wolno.

    > Widzisz, ja naprawdę rozumiem, że można być sceptycznym, ale nawet jak
    > roztrząsamy rzecz jak powyżej, to nadal wychodzi, że to mogło być celowe
    > zabójstwo cywilnego rowerzysty. A teraz dodaj do tego kilkadziesiąt,
    > jeśli nie kilkaset podobnych przypadków. No można rozstrząsać podobnie
    > każdy z nich, ale taka epidemia podobnych zdarzeń jest trochę dziwna,
    > nie?

    Mogło być nawet nielegalne polowanie. Tylko nie mamy żadnego dowodu na
    to, co się tam stało.

    > A teraz mówisz gdzieindziej, że to realia wojny i że tak to wygląda w
    > warunkach zabudowy, ok, no to dlaczego w zasadzie tylko Bucza i Irpień?
    > Dlaczego nie w tych tysiącach innych miejscowości, gdzie kacapy wlazły?
    > Co takiego tu się stało, że nagle padło trupem kilkuset cywilów?

    Nic się nie stało moim zdaniem, tylko dziennikarze dopadli filmik i
    tworzą koło tego teorie.

    --
    Robert Tomasik