eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUjawnienie danych osobowych- odszkodowanieRe: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!reader01.eternal-s
    eptember.org!aioe.org!myo0mWpABPM5qNkyOD80FA.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-
    mail
    From: Animka <a...@t...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
    Date: Tue, 12 Jul 2022 11:07:24 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Message-ID: <tajdl7$m3q$1@gioia.aioe.org>
    References: <a...@g...com>
    <y...@4...net>
    <5...@g...com>
    <62cd0605$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="22650";
    posting-host="myo0mWpABPM5qNkyOD80FA.user.gioia.aioe.org";
    mail-complaints-to="a...@a...org";
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; rv:91.0) Gecko/20100101 Thunderbird/91.11.0
    Hamster/2.1.0.11
    Content-Language: pl
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:827263
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-07-12 o 07:26, Krzysztof kw1618 pisze:
    > W dniu 2022.07.11 o 17:10, Kris pisze:
    >
    >> Ps
    >> Opisali [...] i jak wyciekło,
    >
    >
    > Podziel się z grupowiczami informacją jak to wyciekło ? To może być
    > interesujące.


    A tu dali tylko komunikat i nic nie zdzialali. a2mobile nalezy do
    Tmobile. Nawet nie napisali skargi do "ministra" od danych osobowych.
    Zaczęlam dostawać jakieś maile nawet z Francji od jakichś lesbij itd.


    Premium Mobile Sp. z o.o., świadcząca usługi pod marką a2mobile,
    otrzymało wstępne powiadomienie o zdarzeniu od zewnętrznego Dostawcy w
    dniu 9 sierpnia 2021 r., potwierdzone dnia 11 sierpnia 2021 r., że
    doszło do incydentu bezpieczeństwa związanego z działaniem złośliwego
    oprogramowania na systemy naszego zewnętrznego Dostawcy. Premium Mobile
    oraz Dostawca podjęli działania prewencyjne i odtworzeniowe wyjaśniające
    zdarzenie i trwa jego analiza. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że
    zdarzenie to mogło skutkować dostępem osób nieuprawnionych do baz danych
    Klientów. Zdarzenie mogło dotyczyć w szczególności danych przetwarzanych
    w ramach umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych: nazwisko i imię,
    adres korespondencyjny, numer ewidencyjny PESEL lub dokument tożsamości,
    adres e-mail, numer telefonu, NIP/REGON.

    Ze względu na bezpieczeństwo naszych Klientów, mimo, że nieuprawnione
    wykorzystanie danych jest jedynie prawdopodobne i niepotwierdzone, to
    informujemy, że istnieje prawdopodobieństwo, że zdarzenie potencjalnie
    może pociągnąć za sobą skutki dla podmiotu danych polegające m.in. na:
    - uzyskaniu dostępu do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej przez
    osoby trzecie;
    - korzystaniu z nieprzysługujących praw obywatelskich, np. do głosowania
    nad środkami budżetu obywatelskiego;
    - wyłudzeniu ubezpieczenia lub środków z ubezpieczenia;
    - uzyskaniu przez osoby trzecie dostępu do środków finansowych;
    - nieuprawnionym zarejestrowaniu przedpłaconej karty telefonicznej
    (pre-paid);
    - nieuprawnionym uzyskaniu kredytów/pożyczek w instytucjach poza bankowych;
    - nieuprawnionym zawarciu umowy o świadczenie usług, np. telewizji
    kablowej, telefonu, Internetu.

    Premium Mobile podjęło działania zapobiegawcze polegające m.in. na
    wprowadzeniu w procedurze dodatkowej weryfikacji Klienta
    (uwierzytelnienie poprzez wysłanie SMS z kodem weryfikacyjnym).
    Ponadto, Dostawca potwierdził usunięcie złośliwego oprogramowania z
    systemów.

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Prezesa Urzędu
    Ochrony Danych Osobowych Premium Mobile informuje, że w celu
    zapobieżenia ewentualnym próbom nieuprawnionego wykorzystania danych
    można podjąć środki zaradcze w postaci:
    - zgłaszania na Policję wszelkich prób nieuprawnionego wykorzystania danych;
    - zastrzeżenia dokumentu tożsamości w banku;
    - skorzystania z możliwości założenia płatnego konta w systemie
    informacji kredytowej i gospodarczej i aktywowania alertów BIK. Więcej
    informacji można uzyskać na stronie BIK (www.bik.pl/);
    - skorzystania z możliwości bezpłatnego założenia konta i uzyskania
    informacji na temat swoich zobowiązań pieniężnych z biur informacji
    gospodarczych (BIG). Więcej informacji na stronie internetowej:
    https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/wyka
    z-biur-wykonujacych-dzialalnosc-gospodarcza;
    - zachowania ostrożności podczas podawania danych przez Internet. Należy
    dokładnie analizować kierowane komunikaty, zawarte np. w wiadomościach
    SMS, e-mail, by uniknąć np. ataku phishingowego.

    W związku z zaistniałą sytuacją Premium Mobile poinformowało Prezesa
    Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz dokonało zgłoszenia do CSIRT NASK,
    CSIRT GOV i organów ścigania.

    Kontakt w sprawie zdarzenia: Dział Obsługi Klienta Premium Mobile, na
    adres: b...@a...pl, tel. 720 20 30 40, lub pisemnie na adres Premium
    Mobile Sp. z o.o., ul. Warszawska 18, 35-205 Rzeszów lub Inspektorem
    Ochrony Danych Osobowych: i...@p...pl






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1