    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Udostępnienie zdjęć medycznych
    Date: Tue, 19 Aug 2008 14:28:08 +0200

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
    > Zdjęcia można udostępnić, dane nie.
    > Zdjęcia mają być anonimowe, przy czym możemy się spierać czy imię i

    Ale tylko zakładając, że dane i zdjęcia pochodzą ze zbioru danych. Tak więc
    musiałaby istniej najpierw jakaś kartoteka, baza zdjęc z danymi. Ustawa o
    ochronie danych tyczy się tylko zbiorów, a nie pojedynczych danych. Po
    drugie to nawet gdyby to założenie było spełnione, to ustawa zawiera kilka
    wyłączeń, gdy zbieranie i przekazywanie danych jest dozwolone, trzeba by
    dobrze sprawdzić czy tak szczytny cel jak badania naukowe nad zdrowiem by
    się nie załapały.

    Należałoby jednak gruntownie prześledzić rozporządzenie ministra zdrowia,w
    sprawie, bodajże, dokumnetacji medycznej, tam może będzie coś ciekawego, co
    jest dozwolone, a co nie. Dokumentacja medyczna to dość wyjątkowa sprawa,
    tak więc powinno się szukać w przepisach szczegółowych. Jeśli dobrze
    pamiętam, z założenia, co do zasady dokumentacja medyczna jest własnością
    pacjenta, więc nie jestem pewien czy raczej tutaj nie tkwi wymóg uzyskiwania
    jesgo zgody. No chyba, że te przepisy mówią coś o innych celach
    udostępniania bez zgody pacjenta, np. dla badań naukowych.