    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <615d96f4$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <615da8c3$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <615de3ec$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <1gk6h7eso8qva$.12yvhqfyrmc3q.dlg@40tude.net>
    <615e0862$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <f1uyvghemkoq$.193me3vq5td3g.dlg@40tude.net>
    <615e47aa$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <1d5bra59tn9bc$.1kti91i1r129d$.dlg@40tude.net>
    <615ec607$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <iovrcenlltek.o9tvfvw8zvxx$.dlg@40tude.net>
    <615edb9d$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <u...@4...net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ucieczka strazniczki
    Date: Thu, 7 Oct 2021 17:14:43 +0200

    W dniu 07.10.2021 o 14:49, J.F pisze:

    > Jak najbardziej sie zgadzam, ale IMO - trudno tez wymagac od nowego
    > sojusznika ataku za dwa dni, jak sie samemu 5 miesiecy planowalo.

    O ile się na tym zdam, to wojsko plany ataku na poszczególne kraje
    rysuje sobie "dla sportu". Krótki okres bardziej był problemem przy
    koncentracji, czy przemieszczeniu.

    > Jak to powszechnie wiadomo - zwyciezcow nik nie sadzi.

    Właśnie.

    > A Stalin bardzo umiejetnie sobie poczynal, wyczekal do wlasciwego
    > momentu, sprytnie przekroczyl granice, prawie bez rozlewu krwi - i
    > mogl udawac, ze tu zadnej wojny z jego strony nie ma. Rydz tez
    > pomogl, wydajac rozkaz aby Sowietow nie atakowac, no i mamy
    > niewiadomą - wspolny atak, jak chce PiS, czy zaledwie "zielone
    > swiatlo".

    Ja tu wsadzę kij w mrowisko. Czyż nie ochronił mieszkających na tym
    terenie Żydów przed Hitlerowcami?

    > Niby niewiele, ale po skonczonej bitwie, kto wie, czy by sie na nas
    > nie wypieli. "nie uzgodniliscie .. teraz radzcie sobie sami.

    Pewnie masz rację. Natomiast ja uważam, że gwarancja Słowacji, Czech czy
    Węgier albo Litwy obecnie jest więcej warta, niż USA czy NATO. Ile warte
    są takie gwarancje przekonała się Ukraina. Dostali w zamian za zwrot
    głowic jądrowych gwarancje od Rosji i USA. Rosja ich najechała, a USA
    wysłało dwa okręty na Morze Czarne :-)

    > Zobacz na 1940 ... no ale sytuacja juz inna.

    Ale mnie chodziło o te dwa konkretne państwa. Belgia, to w praktyce
    jedna twierdza. Francja, to Linia Maginota, którą można było obejść.

    > Tym niemniej - po co? Poczekac, niech sie troche wybiją.

    Ale dorobią amunicję i paliwo.

    > Jakby jednak Niemcy byli szybsi, to by tych zakladow mogli nie
    > zdazyc ewakuowac.

    Pewnie masz racje, ale są pewne ograniczenia z tą prędkością.

    --
    Robert Tomasik