    From: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie OC
    Date: Mon, 11 Aug 2008 21:55:13 +0200

    > ZTCW na cudzym można jeździć tylko 30 dni
    > od zakupu i to nie dłużej niż do dnia przerejestrowania.

    Można jeździć do śmierci praktycznie, bo OC ulega automatycznemu przedłużeniu. Inną
    sprawą jest kto za to OC płaci. Policję interesuje zgodność danych na polisie. Czyli
    w ostateczności można jeździć z polisą+fakturą/umową ile wlezie

    > Nie bardzo
    > rozumiem czemu umowa zawarta przez poprzedniego właściciela ma przechodzić
    > na ciebie? Przecież to on ją zawarł, jego dane na niej są i jego warunki
    > (np. zniżki)....

    A to już Twój problem. Zwykle w interesie sprzedającego jest zgłosić, że sprzedał
    auto, a kupujący może jak wyżej napisałem do śmierci swojej lub auta jeździć na OC
    sprzedającego.
    Ja kupiłem auto w czerwcu z ważnością OC do maja roku następnego i zgłosiłem się du
    ubezpieczyciela celem przeliczenia składki. Jako, że miałem maksymalne zniżki toteż
    przeliczenie polegało na wypisaniu aneksu do OC + wydaniu kartonika z moimi danymi i
    tyle.

    *piotr'ek*