    From: "MS" <ms@_nospam_sympatia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: USA i celnicy na lotniskach (średnio długie) (crosspost)
    Date: Thu, 5 Aug 2004 15:42:56 +0200

    "Maciek" <i...@w...pl> wrote in message
    news:cesjqh$il7$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Witajcie!
    > Z góry przpraszam za crosspost - to dlatego bardzo się spieszę - wysłałem
    > ten post również na pl.rec.foto.cyfrowa.
    > Otóż mam mały problem.
    > Otóż znajoma jedzie do stanów i wraca 2 tygosnie później - niby idealna
    > sytuacja. Ale niestety ma już ona plany zakupowe - aparat i laptop. I
    bardzo
    > nie chce przywieźć również mnie aparatu. Muszę ją przekonać że tan
    dodatkowy
    > aparat nie jest dla niej dodatkowym zagrożeniem jeśli chodzi o cło. Nie
    jest
> [...]

    Cło powinno się zapłacić od wszystkiego co jest warte powyzej 150$ chyba !
    Jezeli nie chcesz placic cla, to wiez niby jako 'swoje' (czyli bez zadnych
    pudelek, instrukcji itp).
    Kazdy moze miec dwa aparaty, a nawet wiecej - chyba ze ci udowodnia, ze
    kupiles tam
    nowki, i 'przemycasz' - wtedy leci clo i wszystko (a to jest niemalo w
    sumie).
    No albo mozna poprostu wsadzic co kupiles w walizki i liczyc na to, ze nie
    sprawdza !
    Nie sprawdzaja czesto ! Mnie sie nigdy nie zdarzylo !

    Do USA mozna wwiezc 10 000 $ w gotowce - bez problemu - wiecej nalezy
    zglosic !

    Co do platnosci karta- zawsze na tym jest jakas obcinka polskich bankow -
    najlepiej ewentualnie
    miec konto w USD, albo przeliczane bezposrednio z USD na PLN, a najgorzej to
    jak przeliczaja zakupy w USD na EUR, a potem na PLN - strasznie sie to nie
    oplaca !

    Poza tym zakupy w sklepach stacjonarnych sa srednio oplacalne w USA - nie
    duze oszczednosci !
    Inaczej w sklepach netowych - zwracajac uwage na stawke podatku
    obowiazujacego w danym stanie, a jak zakup jest przez net z innego stanu -
    nie ma wtedy podatku ! Ale niestety robia problemy z miejscem dostawy -
    zwykle miejsce dostawy musi sie zgadzac z adresem do ktorego przypisana jest
    karta kredytowa, ktora dokonuje sie zaplaty - wiec najlepiej robic takie
    zakupy przez znajomych mieszkajacych w USA.

    Pozdro

    MS