-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: Tuning legalny czy nie?
Date: Sat, 23 Jul 2005 17:51:57 +0200
Organization: Pro Futuro
Lines: 152
Message-ID: <dbtp2p$jm5$3@opal.futuro.pl>
References: <dblajf$n0g$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbm02s$f66$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl> <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
<dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl> <dbn3e3$u3i$1@opal.futuro.pl>
<dbous0$rdo$1@inews.gazeta.pl> <dbpa8s$sl2$1@opal.futuro.pl>
<dbpbku$7p7$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbpe3m$ta9$1@opal.futuro.pl>
<dbrqh9$m4o$1@inews.gazeta.pl> <dbs0ds$vsd$1@opal.futuro.pl>
<dbt8nv$mld$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: ntwklan-62-233-254-13.devs.futuro.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: opal.futuro.pl 1122133914 20165 62.233.254.13 (23 Jul 2005 15:51:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@f...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 23 Jul 2005 15:51:54 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <dbt8nv$mld$1@inews.gazeta.pl>
X-Enigmail-Version: 0.86.0.0
X-Enigmail-Supports: pgp-inline, pgp-mime
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:314568
[ ukryj nagłówki ]Robert Tomasik wrote:
> Toteż właśnie o to mi chodzi. Jeśli tego nie ma w odpowiednich
> instrukcjach obsługi, to homologacji nie stracą na pewno, ale ASO
> ryzykuje autoryzacją wykonując taką usługę.
Póki co jeszcze żaden nie stracił - producenci/importerzy sami
korzystają na odblokowywaniu (większy popyt) więc nie będą sobie
sprzedaży sabotować - choć oczywiście oficjalnie mogą nie mieć o tym
pojęcia.
[ciach]
> Dla mnie "trwałe", to po prostu niemożolwie do usunięcia w "zwykły
> sposób". Te zwykłe sposoby są w instrukcji naprawy. I nic więcej.
Aha. Czyli jak nie ma w instrukcji naprawy, to nie jest to 'zwykły
sposób', czyli jest to 'trwały sposób'? Super :)
Czyli może to być np. nie ujęte w instrukcji przełączenie np. paru
zworek na tuningowym układzie zapłonowym ;->
> Hamulce też możesz wyłączyć, czy nawet zdemontować. Pojazd również nie
> będzie odpowiadał wówczas warunkom technicznym. Ale racze żaden
> producent nie będzie w dokumentacji naprawczej umieszcał receptury
> wyłączania hamulców, bo po co.
Ummm... Po to, żeby je np. wymienić, naprawić, przetestować czy
odpowietrzyć?
Pytanie: czy kiedykolwiek widziałeś instrukcję serwisową jakiegoś
pojazdu? Np. motocykla?
>> Walniesz kolektorem w kant krawężnika, załatasz dziurę (żeby od
>> hałasu
>> ptaki w locie nie padały) i po blokadzie. Ba! W sumie (z praktycznego
>> doświadczenia) dziura może sobie być - mi Neo's 50 z dziurą w miejscu
>> po 'wyrostku' jeździł równie dobrze, jak i bez wyrostka.
>
>
>
> Studia konczyłem dawno. Moze sie coś zmieniło, ale nie podejrzewam. Z
> tego co mnie uczono, ingerencja w ukąłd wydechowy silnika dwusuwowego
> (a motorowery przeważnie taki mają) z reguły powoduje spadek, a nie
> wzrost mocy z uwagi na kłopoty ze stopniem napełnienia. Co innego
> oczywiście z
No przecież tłumaczę, że właśnie na tym polega 'dławienie' motorowerów!!!
Urwanie tego 'wyrostka', nawet bez zaspawania dziury, poprawia
charakterystykę wydechu (czy może przywraca jej nominalne parametry).
[ciach]
> W wyniku uderzenia w krawężnik, możesz stracić lampę, hamulec.
> Wypadek, jak wypadek. Pojazd przestaje spełniać warunki techniczne.
> Różnica jest
> tylko taka, że brak światła czy hamulca ruch drogowy wychwyci przy
> pierwszej kontroli. W wypadku wydechu już niekoniecznie.
Czy w warunkach technicznych jest cokolwiek o _metodzie_ zdławienia? Nie!
Równie dobrze może to być np. opisany przeze mnie zmodyfikowany układ
zapłonowy. I zgodnie z Twoją wyżej wspomnianą definicją - takie
'zdławienie' jest trwałe. CBDO.
>> Równie dobrze zdławienie może sprowadzać się do nieoptymalnego
>> ustawienia gaźnika (np. zbyt uboga mieszanka lub zawężona gardziel).
>
>
> Równie dobrze. Czy to coś zmienia?
Owszem - usiłujesz wykazać nielegalność usunięcia konkretnej
'zaplanowanej wady' pojazdu.
>> Wszystkiego tego można się pozbyć równie łatwo, jak wykręcić jakąś
>> upartą przyrdzewiałą śrubę - nie są to blokady trwałe (jak wszystkie
>> inne sztuczne blokady).
>
>
> Jak Ci napisałem, jej trwałośc polega na odporności na normalne
> czynności. Nie moze być załóżmy na kierownicy przycisku, który blokadę
> wyłączy, bo będzie "nietrwała".
Może uzgodnij zeznania sam ze sobą, hmm?
Taki samodzielnie założony przycisk (OK, niech będzie dla ustalenia
uwagi, że kluczyk) na pewno nie znajduje się w instrukcji serwisowej
danego pojazdu. Ergo - zgodnie z Twoją własną(!) defnicją, taka blokada
będzie trwała.
>> Ale powtarzam po raz n-ty, że te pojazdy są konstruowane pod kątem
>> ich
>> normalnych, nie zdławionych osiągów. Zdławienie pojawia się dopiero
>> potem i jest równie naturalne jak np. kratka w cienko-cienko, robiąca
>> z niego 'ciężarówkę'.
>
>
> No widzisz. Doszedłeś do tego samego. A ilu keirowców dostało mandat i
> straciło dowód rejestracyjny za wymontowanie na chwilę kratki?
Owszem. Podobnie jak wielu poniosło podobne konsekwencje za np. brak
apteczki czy przeterminowaną gaśnicę. Jaki to ma związek z ponoszeniem
konsekwencji za 'zdarzenie drogowe'? Odpadania kółek to nie powoduje. I
na pewno majster, który tę kratkę wymontował (powiedzmy, że
właścicielowi pojazdu nie chciało się tego zrobić samemu) nie ponosił za
to żadnej odpowiedzialności.
Był to tylko i wyłącznie haczyk formalny, dzięki któremu 'dzielna
policja' mogła się wykazać wyłapywaniem tych straszliwych 'bandytów
drogowych' bez kratki (co na pewno było łatwiejsze, niż np. wyłapywanie
ludzi, którzy jeździli z kratkami, ale np. nie używali kierunkowskazów
czy lusterek podczas jazdy).
[ciach]
>> Hę? O ile pamiętam 'kratki' i homologacje na 'ciężarowy' były całkiem
>> legalne?
>
>
>
> Powiedz to tym, którzy dostali wyroki prawomocne w takich sprawach.
> Ustawadopuszczała przerabianie pojazdów, ale przeważnie ograniczano
> sie do zewnętrznych oznak przerobienia, bowiem faktyczne przerobienie
> było zbyt drogie.
Tak czy inaczej ani przerabiający majster nie mógł być za to ukarany,
ale nawetnajbardziej zdyszany biegły nie uznałby założenia/zdjęcia
takiej kratki za przyczynę kolizji.
>> A ta kratka jest mniej-więcej tak samo trwała, jak duża część blokad
>> w motorowerach.
>
>
>
> Zgodzę się z tym.
>
A widzisz.
--
Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.05 19:55 Robert Tomasik
- 23.07.05 20:02 Robert Tomasik
- 23.07.05 20:18 Andrzej Lawa
- 23.07.05 20:35 Andrzej Lawa
- 23.07.05 22:41 Tiger
- 23.07.05 23:33 Andrzej Lawa
- 23.07.05 23:39 Maciej Bebenek
- 23.07.05 23:41 Andrzej Lawa
- 23.07.05 23:48 Maciej Bebenek
- 24.07.05 00:00 Tiger
- 24.07.05 00:02 Andrzej Lawa
- 24.07.05 00:03 Andrzej Lawa
- 24.07.05 00:08 Tiger
- 24.07.05 22:41 Robert Tomasik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Karząca ręka samorządu adwokackiego wygrała w NSA - wieszanie (portretów) ue-posłów ze "współczesnej Targowicy" (2017)
- Nie kupisz paliwa na stacji
- Cenzura netu
- Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- Podpis elektroniczny na wydruku
- Re: Podpis elektroniczny na wydruku
- Re: Prawomocne zakończenie sprawy Nergal z figurką Chrystusa na gumowym penisie na filmiku w inecie (2018)
- Na noze - Zamach stanu
- Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- podpisywanie umów z datą wsteczną
- kryminalni i dochodzeniowcy
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Karząca ręka samorządu adwokackiego wygrała w NSA - wieszanie (portretów) ue-posłów ze "współczesnej Targowicy" (2017)
- 2025-02-10 Nie kupisz paliwa na stacji
- 2025-02-09 Cenzura netu
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 Podpis elektroniczny na wydruku
- 2025-02-06 Re: Podpis elektroniczny na wydruku
- 2025-02-06 Re: Prawomocne zakończenie sprawy Nergal z figurką Chrystusa na gumowym penisie na filmiku w inecie (2018)
- 2025-02-06 Na noze - Zamach stanu
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy