eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTuning legalny czy nie?Re: Tuning legalny czy nie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tuning legalny czy nie?
    Date: Sat, 23 Jul 2005 13:13:05 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 84
    Message-ID: <dbt8nv$mld$1@inews.gazeta.pl>
    References: <dblajf$n0g$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbm02s$f66$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl> <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
    <dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl> <dbn3e3$u3i$1@opal.futuro.pl>
    <dbous0$rdo$1@inews.gazeta.pl> <dbpa8s$sl2$1@opal.futuro.pl>
    <dbpbku$7p7$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbpe3m$ta9$1@opal.futuro.pl>
    <dbrqh9$m4o$1@inews.gazeta.pl> <dbs0ds$vsd$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: bqh117.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1122117183 23213 83.29.75.117 (23 Jul 2005 11:13:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 23 Jul 2005 11:13:03 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-User: robert.tomasik
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:314491
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbs0ds$vsd$1@opal.futuro.pl...

    > Nikt nie mówił o umieszczaniu tego w instrukcji - pamiętaj, że mówimy
    o
    > przeróbce. A ponieważ to sprawa indywidualna - homologacja nie ma z
    tym
    > nic wspólnego.

    Toteż właśnie o to mi chodzi. Jeśli tego nie ma w odpowiednich
    instrukcjach obsługi, to homologacji nie stracą na pewno, ale ASO
    ryzykuje autoryzacją wykonując taką usługę.
    >
    > Co do trwałości... Zdefiniuj "trwałe". Jedna z najpopularniejszych
    metod
    > zdławienia to "zepsucie" charakterystyki wydechu (który w dwusuwach ma
    > ogromne znaczenie) przy pomocy 'wyrostka robaczkowego' na kolektorze.

    Dla mnie "trwałe", to po prostu niemożolwie do usunięcia w "zwykły
    sposób". Te zwykłe sposoby są w instrukcji naprawy. I nic więcej.
    Hamulce też możesz wyłączyć, czy nawet zdemontować. Pojazd również nie
    będzie odpowiadał wówczas warunkom technicznym. Ale racze żaden
    producent nie będzie w dokumentacji naprawczej umieszcał receptury
    wyłączania hamulców, bo po co.
    >
    > Walniesz kolektorem w kant krawężnika, załatasz dziurę (żeby od hałasu
    > ptaki w locie nie padały) i po blokadzie. Ba! W sumie (z praktycznego
    > doświadczenia) dziura może sobie być - mi Neo's 50 z dziurą w miejscu
    po
    > 'wyrostku' jeździł równie dobrze, jak i bez wyrostka.

    Studia konczyłem dawno. Moze sie coś zmieniło, ale nie podejrzewam. Z
    tego co mnie uczono, ingerencja w ukąłd wydechowy silnika dwusuwowego (a
    motorowery przeważnie taki mają) z reguły powoduje spadek, a nie wzrost
    mocy z uwagi na kłopoty ze stopniem napełnienia. Co innego oczywiście z
    silnikiem czterosuwowym, gdzie wyrwanie układu wydechowego dokłąda
    wprost kilka procent mocy, co można łatwo dowieść (odpada praca
    wydechu).

    W wyniku uderzenia w krawężnik, możesz stracić lampę, hamulec. Wypadek,
    jak wypadek. Pojazd przestaje spełniać warunki techniczne. Różnica jest
    tylko taka, że brak światła czy hamulca ruch drogowy wychwyci przy
    pierwszej kontroli. W wypadku wydechu już niekoniecznie.
    >
    > Równie dobrze zdławienie może sprowadzać się do nieoptymalnego
    > ustawienia gaźnika (np. zbyt uboga mieszanka lub zawężona gardziel).

    Równie dobrze. Czy to coś zmienia?
    >
    > Wszystkiego tego można się pozbyć równie łatwo, jak wykręcić jakąś
    > upartą przyrdzewiałą śrubę - nie są to blokady trwałe (jak wszystkie
    > inne sztuczne blokady).

    Jak Ci napisałem, jej trwałośc polega na odporności na normalne
    czynności. Nie moze być załóżmy na kierownicy przycisku, który blokadę
    wyłączy, bo będzie "nietrwała".
    >
    > Ale powtarzam po raz n-ty, że te pojazdy są konstruowane pod kątem ich
    > normalnych, nie zdławionych osiągów. Zdławienie pojawia się dopiero
    > potem i jest równie naturalne jak np. kratka w cienko-cienko, robiąca
    z
    > niego 'ciężarówkę'.

    No widzisz. Doszedłeś do tego samego. A ilu keirowców dostało mandat i
    straciło dowód rejestracyjny za wymontowanie na chwilę kratki?

    > > Nie. Z powodu tego, że zmieniano samocghód osobowy w ciężarowy drogą
    > > fikcyjnych przeróbek. Diagnosta klepał, że samochód odpowiada normom
    > > samochodu ciężąrowego, a nie odpowiadał. Diagnosta ma poświadczenie
    > > nieparwdy.
    >
    > Hę? O ile pamiętam 'kratki' i homologacje na 'ciężarowy' były całkiem
    > legalne?

    Powiedz to tym, którzy dostali wyroki prawomocne w takich sprawach.
    Ustawadopuszczała przerabianie pojazdów, ale przeważnie ograniczano sie
    do zewnętrznych oznak przerobienia, bowiem faktyczne przerobienie było
    zbyt drogie.

    > A ta kratka jest mniej-więcej tak samo trwała, jak duża część blokad w
    > motorowerach.

    Zgodzę się z tym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1