-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: Tuning legalny czy nie?
Date: Sat, 23 Jul 2005 13:13:05 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 84
Message-ID: <dbt8nv$mld$1@inews.gazeta.pl>
References: <dblajf$n0g$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbm02s$f66$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl> <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
<dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl> <dbn3e3$u3i$1@opal.futuro.pl>
<dbous0$rdo$1@inews.gazeta.pl> <dbpa8s$sl2$1@opal.futuro.pl>
<dbpbku$7p7$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbpe3m$ta9$1@opal.futuro.pl>
<dbrqh9$m4o$1@inews.gazeta.pl> <dbs0ds$vsd$1@opal.futuro.pl>
NNTP-Posting-Host: bqh117.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1122117183 23213 83.29.75.117 (23 Jul 2005 11:13:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 23 Jul 2005 11:13:03 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-User: robert.tomasik
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:314491
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:dbs0ds$vsd$1@opal.futuro.pl...
> Nikt nie mówił o umieszczaniu tego w instrukcji - pamiętaj, że mówimy
o
> przeróbce. A ponieważ to sprawa indywidualna - homologacja nie ma z
tym
> nic wspólnego.
Toteż właśnie o to mi chodzi. Jeśli tego nie ma w odpowiednich
instrukcjach obsługi, to homologacji nie stracą na pewno, ale ASO
ryzykuje autoryzacją wykonując taką usługę.
>
> Co do trwałości... Zdefiniuj "trwałe". Jedna z najpopularniejszych
metod
> zdławienia to "zepsucie" charakterystyki wydechu (który w dwusuwach ma
> ogromne znaczenie) przy pomocy 'wyrostka robaczkowego' na kolektorze.
Dla mnie "trwałe", to po prostu niemożolwie do usunięcia w "zwykły
sposób". Te zwykłe sposoby są w instrukcji naprawy. I nic więcej.
Hamulce też możesz wyłączyć, czy nawet zdemontować. Pojazd również nie
będzie odpowiadał wówczas warunkom technicznym. Ale racze żaden
producent nie będzie w dokumentacji naprawczej umieszcał receptury
wyłączania hamulców, bo po co.
>
> Walniesz kolektorem w kant krawężnika, załatasz dziurę (żeby od hałasu
> ptaki w locie nie padały) i po blokadzie. Ba! W sumie (z praktycznego
> doświadczenia) dziura może sobie być - mi Neo's 50 z dziurą w miejscu
po
> 'wyrostku' jeździł równie dobrze, jak i bez wyrostka.
Studia konczyłem dawno. Moze sie coś zmieniło, ale nie podejrzewam. Z
tego co mnie uczono, ingerencja w ukąłd wydechowy silnika dwusuwowego (a
motorowery przeważnie taki mają) z reguły powoduje spadek, a nie wzrost
mocy z uwagi na kłopoty ze stopniem napełnienia. Co innego oczywiście z
silnikiem czterosuwowym, gdzie wyrwanie układu wydechowego dokłąda
wprost kilka procent mocy, co można łatwo dowieść (odpada praca
wydechu).
W wyniku uderzenia w krawężnik, możesz stracić lampę, hamulec. Wypadek,
jak wypadek. Pojazd przestaje spełniać warunki techniczne. Różnica jest
tylko taka, że brak światła czy hamulca ruch drogowy wychwyci przy
pierwszej kontroli. W wypadku wydechu już niekoniecznie.
>
> Równie dobrze zdławienie może sprowadzać się do nieoptymalnego
> ustawienia gaźnika (np. zbyt uboga mieszanka lub zawężona gardziel).
Równie dobrze. Czy to coś zmienia?
>
> Wszystkiego tego można się pozbyć równie łatwo, jak wykręcić jakąś
> upartą przyrdzewiałą śrubę - nie są to blokady trwałe (jak wszystkie
> inne sztuczne blokady).
Jak Ci napisałem, jej trwałośc polega na odporności na normalne
czynności. Nie moze być załóżmy na kierownicy przycisku, który blokadę
wyłączy, bo będzie "nietrwała".
>
> Ale powtarzam po raz n-ty, że te pojazdy są konstruowane pod kątem ich
> normalnych, nie zdławionych osiągów. Zdławienie pojawia się dopiero
> potem i jest równie naturalne jak np. kratka w cienko-cienko, robiąca
z
> niego 'ciężarówkę'.
No widzisz. Doszedłeś do tego samego. A ilu keirowców dostało mandat i
straciło dowód rejestracyjny za wymontowanie na chwilę kratki?
> > Nie. Z powodu tego, że zmieniano samocghód osobowy w ciężarowy drogą
> > fikcyjnych przeróbek. Diagnosta klepał, że samochód odpowiada normom
> > samochodu ciężąrowego, a nie odpowiadał. Diagnosta ma poświadczenie
> > nieparwdy.
>
> Hę? O ile pamiętam 'kratki' i homologacje na 'ciężarowy' były całkiem
> legalne?
Powiedz to tym, którzy dostali wyroki prawomocne w takich sprawach.
Ustawadopuszczała przerabianie pojazdów, ale przeważnie ograniczano sie
do zewnętrznych oznak przerobienia, bowiem faktyczne przerobienie było
zbyt drogie.
> A ta kratka jest mniej-więcej tak samo trwała, jak duża część blokad w
> motorowerach.
Zgodzę się z tym.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.05 11:16 Robert Tomasik
- 23.07.05 15:42 Andrzej Lawa
- 23.07.05 15:47 Andrzej Lawa
- 23.07.05 15:51 Andrzej Lawa
- 23.07.05 19:55 Robert Tomasik
- 23.07.05 20:02 Robert Tomasik
- 23.07.05 20:18 Andrzej Lawa
- 23.07.05 20:35 Andrzej Lawa
- 23.07.05 22:41 Tiger
- 23.07.05 23:33 Andrzej Lawa
- 23.07.05 23:39 Maciej Bebenek
- 23.07.05 23:41 Andrzej Lawa
- 23.07.05 23:48 Maciej Bebenek
- 24.07.05 00:00 Tiger
- 24.07.05 00:02 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Izrael kontra Hamas
- Korekta faktury Bolt
- Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
- znów wrocław
- Re: Antysemici z MTK w Hadze wydali nakazy aresztowania [Izrael odrzuca "fałszywe i absurdalne zarzuty"]
- Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- Ideologia Geniuszy-Mocarzy wer. 9927
- Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- Re: Antysemici z MTK w Hadze wydali nakazy aresztowania [Izrael odrzuca "fałszywe i absurdalne zarzuty"]
- Ania zaginela
Najnowsze wątki
- 2024-11-26 Izrael kontra Hamas
- 2024-11-26 Korekta faktury Bolt
- 2024-11-25 Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-23 Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
- 2024-11-23 znów wrocław
- 2024-11-23 Re: Antysemici z MTK w Hadze wydali nakazy aresztowania [Izrael odrzuca "fałszywe i absurdalne zarzuty"]
- 2024-11-21 Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-22 Ideologia Geniuszy-Mocarzy wer. 9927
- 2024-11-22 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Antysemici z MTK w Hadze wydali nakazy aresztowania [Izrael odrzuca "fałszywe i absurdalne zarzuty"]
- 2024-11-21 Ania zaginela