    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f0ae382$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f0b74b6$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f0d47e6$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f0e9961$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Trzecia tura
    Date: Thu, 16 Jul 2020 10:15:02 +0200

    dyskusyjnych:XnsABFC3FB3272FFbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    >Dlaczego głupio?
    >Naprawde uwazam, ze skoro wynik jest remisowy a jakies minimalne
    >roznice to własnie oznaczaja to całkiem ciekawa sytuacja byłoby gdyby
    >danej kadencji było dwóch prezydentów.
    >Nie wiem czy by sie to sprawdziło no ale skoro naród byłby az tak
    >podzielony to dlaczego nie?

    ale razem, czy osobno ci prezydenci ?

    Bo jak razem - to jak by to mialo dzialac - ustawe musza wspolnie
    podpisac, czy jeden dowolny wystarczy ?
    A jak po pol kadencji ... niektore ustawy beda musialy poczekac na
    podpis, czy urzedujacy prezydent je odrzuci, a Sejm przepchnie drugi
    raz ?

    System proporcjonalny masz w Sejmie. Od 5 lat sie kiepsko sprawdza.
    Ale moze bylby sens, gdyby tak do TK sedziow Sejm wybieral
    proporcjonalnie.

    Tylko co dalej - losowy przydzial sedziow do sprawy ? Czy zawsze
    obraduje całym skladem ?

    Jeden z politykow unijnych dobrze ostatnio powiedzial - demokracja nie
    polega na rzadach wiekszosci, tylko na ochronie praw mniejszosci.
    Ale do tego narod musi dorosnac ...

    J.