  • Data: 2024-05-06 23:12:36
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.05.2024 o 13:30, Trybun pisze:

    > Ale, i to dość bezmyślnie, powtarzasz. Pewnie że można, jednak problem w
    > tym że metody stosowane na w tzw zachodnich, kar i sprawiedliwości są
    > same w sobie szkodliwe.

    Bezmyślnie to ty przyjmujesz, że kara śmierci jest remedium na wszystkie
    cięższe lub lżejsze przestępstwa. Otóż nie jest.
    Między takim Trynkiewiczem czy Breivikiem, którzy w sumie na czapę
    zasłużyli, trafi się od czasu do czasu taki Komenda. Jego też powinni 20
    lat temu powiesić?

    > Opierają się przede wszystkim na na wzajemnym
    > represjonowaniu się skazańców a nie na próbach resocjalizacji, w efekcie
    > kryminał opuszczają nie skruszeni grzesznicy a materiał na prawdziwego
    > łamacza praw.

    No to trzeba zmienić system więziennictwa i resocjalizacji, a nie od
    razu każdego pod prąd czy na sznur. Zresztą wspomniany już Breivik
    bardzo ładnie się resocjalizuje, nawet nazwisko zmienił i szykuje się do
    nowego, lepszego życia. Więc można resocjalizować jak się chce, nawet
    przy kilkudziesięciu ofiarach śmiertelnych.

    > Np, kradniesz mi kurę, to przed sądem ja pokrzywdzony mogę zażądać
    > zadośćuczynienia, np oddani mi trzech kur które zaspokoi moje żądania i
    > załatwiają sprawę kradzieży.

    Tylko że trzy kury za jedną, to żadna sprawiedliwość, przy takim
    podejściu do sprawy, każdy będzie dążył do tego, żeby ktoś inny mu coś
    zajebał.
    Poza tym było o AUTENTYCZNYM wymiarze SPRAWIEDLIWOŚCI i karze śmierci,
    co ma do tego kradzież kury? No chyba, że za kurę też zamierzasz wieszać?