    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Towar niezgodny z umową?
    Date: Tue, 06 Dec 2011 21:59:56 +0100

    > zakupiliśmy do firmy serwer, który miał służyć do zapisu obrazu z kamer
    > IP wokół firmy. Po dwóch miesiącach uległ on uszkodzeniu wezwany
    > informatyk w celu szybkiej weryfikacji problemu stwierdził, że
    > uszkodziła się płyta główna i że nasz serwer jest w istocie zwykłym
    > domowym komputerem wsadzonym w obudowę serwerową wszystkie elementy
    > nadają się jedynie do zastosowań dom& biuro a nie do ciągłej pracy.
    > Czy w tej sytuacji, jako firma możemy żądać od sprzedawcy wymiany
    > urządzenia, jako niezgodnego z umową lub zwrotu zapłaconej kwoty?
> [...]

    No ale co jest niezgodne z umową?? W umowie było napisane, jakiego typu
    będzie to sprzęt?? Nie istnieje podział sztywny na komputery typu
    serwer, domowe, biurowe. To są podziały dosyć "miękkie" ze względu na
    charakterystykę sprzętu (jego wydajność na przykład). Komputery domowe
    bardzo dobrze pracują 24h/dobę i wszystko jest ok. Sam mam w domu taki
    "serwer", który działa już 2 lata, poprzedni chodził chyba 5 i w sumie
    służyłby dalej, ale zwiększyły się wymagania i już nie dał rady.

    SERWER to nie jest pojęcie sztywno zdefiniowane. Ogólnie rzecz ujmując,
    SERWER to komputer, który pełni rolę serwera, a nie komputer o jakiejś
    specjalnej budowie.

    Kwestia jest też taka - czy Wy próbowaliście zaoszczędzić i myśleliście,
    że dostaliście najnowszy cud techniki za 2000zł, czy może zaoszczędziła
    firma dostarczająca Wam sprzęt, która wcisnęła Wam kompa za 1000zł, a
    skasowała 20x tyle. Z punktu widzenia prawnego to nie ma żadnego
    znaczenia, kwestia jest taka, czy gra jest warta świeczki.

    Weź umowę do ręki i czytaj!!

    Konop