    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: To samo innymi słowy
    Date: Sun, 22 Aug 2004 09:14:28 +0800

    In article <cg7kuo$auh$1@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    > Wiesz, nie chodzi o to, że biorę rozdział 1 z podręcznika A, potem rozdział
    > 2 z podręcznika B itp. metodą kopiuj/wklej. Tylko wiesz, siłą rzeczy np.
    > rozdział 1 z podręcznika A ma swoje charakterystyczne elementy, treści itp.
    > I chodzi o to, żeby Autor nie powiedział ,,o ten sku*yn zrobił plagiat, bo
    > moje przemyślenia, moje pomysły na rodzaj ćwiczeń itp. wykorzystał''.

    Nie da się jakoś precyzyjniej uogólnić, ale MZ to co wyżej opisujesz ma
    niezbyt daleko do plagiatu. Jak już są charakterystyczne elementy, a w
    dodatku można je przyjąć za twórcze to robi się nieciekawie. Możesz podać
    coś konkretniej, albo jakiś przykład, bo to mocno kwestia oceny samego
    dzieła i jego charakteru? W każdym razie kryterium jest charakter
    twórczy/nowatorski materiału do zapożyczenia a z oceną tego może być
    bardzo różnie.

    --
    Marcin