  • Data: 2010-07-19 17:47:36
    Temat: Re: Testament - zachowek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    gosek wrote:
    > Witam,
    >
    > spotkałem się z dwiema sprzecznymi interpretacjami prawników w poniższe
    > sprawie:
    >
    > dziadek w 2003r. otrzymał w spadku po swojej żonie nieruchomość, część
    > tego majątku przypadła także jego córce. W 2006r. wziął ponownie ślub. W
    > 2010r. zmarł i w testamencie zapisał wszystko swojej drugiej żonie,
    > pomijając córkę. Córka ma prawo do zachowku a sprzeczne opinie pojawiają
    > się w momencie podawania podstawy naliczania zachowku:
    >
    > a) ponieważ przed ślubem nieruchomość była odrębną własnością dziadka,
> [...]

    obie są tak samo dobre czyli do dupy

    majątek przed slubem jest majątkiem oddzielnym i o ile dziadek jakims
    aktem nie wniosl tego to majatku wspolnego to nigdy majatkiem wspolnym
    sie nie staly.
    Jako majatek oddzielny w calosci wliczany jest do masy spadkowej.
    Gdyby testamentu nie bylo, to zona odziedziczylaby polowe, a corka druga
    polowe.
    poniewaz tak sie nie stalo to corce nalezy sie zachowek ale liczony
    tylko od tego co byloby jest spadkiem, czyli polowa wartosci od polowy
    dziadkowej nieruchomosci czyli 1/4. 1/4 ale nie calej nieruchomosci
    tylko 1/4 dziadkowej czesci neiruchomosci, bo corka po matce juz zdaje
    sie 1/4 calosci nieruchomosci ma.

    w wersji a) zginal fakt, ze dziadek wzial slub i zona tez dziedziczy,

    w wersji b) walniecie o wspolnocie majatkowej rozklada reszte. A podzial
    robiony jest tak wlasnie jak dla majatku oddzielnego. Czyli kalkulatorek
    z wersji b jest ok, tylko teoria do bani