    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Testament odręczny - wątpliwości
    Date: Tue, 05 Jun 2012 12:51:08 -0500

    Mumin wrote:
    > Witam!
    >
    > Chciałbym zasięgnąć opinii bo usłyszałem dziś coś co mnie zaniepokoiło.
    > Mój Tata zmarł 7 miesięcy temu, zostawił napisany odręcznie testament, w
    > którym cały swój majątek zapisał mnie. Testament nie jest potwierdzony
    > notarialnie. W sądzie jest już wniosek o nabycie spadku, ale mam 2 braci
    > przyrodnich. Czy oni mają jakieś szanse na podważenie tego testamentu? I
    > czy sąd może rozdzielić majątek inaczej niż testament? O zachowku wiem,
    > chodzi mi o sam testament.

    sad ma tylko dwie mozliwosci.
    uznac testament za wazny i orzec jak w testamencie
    uznac testament za niewazny i orzec tak jakby tego testamentu nie bylo.

    co do waznosci testamentu to ciezko cos powiedziec jak sie go nie widzi
    testament moze byc niewazny z powodow techniczny, np brak daty, podpisu,
    skreslenia, poprawki itp itd.

    lub bracia moga probowac udowodnic, ze ojciec byl nieswiadomy tego co
    sporzadza.

    teraz sobie wybierz co cie moze spotkac.

    ja np. przerabialem taka wersje:

    zebralo sie czterch gosci i oswiadczyli , ze zmarly przed smiercia
    powiedzial im, ze zmienia swoja ostatnia wole wyrazona w testamencie na
    papierze i caly majatek ma przypasc xyz, a nie abc.

    No i wez tu teraz kop sie z koniem.

    Skonczy sie ciezka sprawa karna, bo jestem w stanie jednemu z nich
    udowodnic, ze nie mogl byc w tym czasie i miejscu.
    Przy okazji jeden pranwik, ktory im to wymyslil wyleci z zawodu.