  • Data: 2008-05-17 19:13:06
    Temat: Re: Testament
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcialbym napisac testament na wszelki wypadek bo nie mam poza ojcem
    > zadnej rodziny. W razie mojej smierci chce by pieniadze otrzymal moj
    > ojciec z zastrzezeniem ze on jest wlascicielem a dysponentem jest moja
    > narzeczona. Moze dysponowac srodkami na kozysc mojego ojca tylko w dobrej
    > wierze.

    > mozna sie zabic schodzac po schodach i nie chce by wtedy pieniadze trafily
    > zamiast do moich bliskich na konto banku.
    > Pomozcie prosze

    Tak jak już koledzy powiedzieli pieniądze nie trafiąją nigdy do banku tylko
    do spadkobierców. Warto dodatkowo utworzyć w banku dyspozycję na wypadek
    śmierci. Wówczas osoba upoważniona otrzyma pieniądze na sam akt zgonu - bez
    czekania na postanowienie sądu o nabyciu spadku.

    Gorzej wygląda sprawa dysponowania tymi pieniedzmi przez narzeczoną.
    Najprościej byłoby ustanowić funcdację do opieki nad twoim ojcem i ta
    fundacja wypłacałaby narzeczonej pieniądze.