    From: "Marcin ." <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Testament
    Date: Tue, 15 Jan 2008 22:12:51 +0100

    witek wrote:

    > testament musi być w całości napisany ręcznie.
    > Bez problemu można sprawdzić kto to pisał.
    >
    > Jeśli wyjdzie, że to jej pismo, to pójdzie siedzieć.

    Siedzieć nie pójdzie, bo nie żyje już...
    Istnieje podejrzenie, że jako wdowa spisała testament na siebie
    (zapisała majątek nieżyjącego męża), a potem z siebie na
    swoją córkę. Następnie zmarła.

    Teraz pytanie - jak sprawdzić kto pisał testament?
    Gdzie się w ogóle teraz udać? I kto ma prawo
    do sprawdzenia takiego testamentu?
    Mój ojciec, jako brat osoby której rzekomo jest
    to testament, chyba ma prawo to sprawdzić?
    Tylko gdzie się udać?

    P.S. Swoją drogą nie chcę się wdawać w wyjaśnianie
    koligacji, ale wdowa o której mowa to moja "ciocia" z
    drugiego małżeństwa wujka.
    Mój ojciec po prostu nie do końca wierzy, że jego brat
    spisał testament na tą ciocię (zmarłą wdowę) zamiast
    np. na swojego syna z pierwszego małżeństwa...
    (mojego kuzyna).

    Dzięki za odp.

    --
    Pozdrawiam,