    From: cyklista <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Test na IQ
    Date: Sun, 07 Nov 2010 10:38:51 +0100

    W dniu 07.11.2010 04:05, witek pisze:

    > z drugiej strony może skończyć się na tym, że skoro rodzice dali dziecku
    > telefon, to domyślnie wyrazili zgodę na jego korzystanie w całym
    > zakresie możliwośći
    Na dzwonienie na sekstelefon również domyślnie wyrażają zgodę (wszak
    mieści się to w całym zakresie możliwości). ?
    Dość ryzykowna teza.
    To tak jakby powiedzieć, że skoro rodzic dał dziecku pięćdziesiąt
    złotych, to domyślnie wyraził zgodę na korzystanie przez dziecko z tych
    pieniędzy w całym zakresie możliwości w tym możliwości nabywania
    alkoholu, a sprzedawca powinien jedynie zapytać dziecko, czy aby na
    pewno tatuś mu na to pozwolił.
    Jakie znaczenie ma suma? Nikomu może nie będzie się chciało sądzić o
    dwadzieścia złotych, ale bywa przecież, że za takie "usługi" przychodzą
    rachunki na grube setki złotych.

    Moim zdaniem skoro są serwisy przeznaczone wyłącznie dla użytkowników
    dorosłych (lub przez nich upoważnionych). To do ich organizatow należy
    zadbanie aby inne osoby nie brały w nich udziału. Że nie jest to łatwe,
    to już ich problem. Można na przykład wprowadzić obowiązek złożenia w
    BOK operatora autoryzowanej zgodny na uczestnictwo przy pomocy tego
    numeru tel. w danej "usłudze" lub grupie "usług".

    Ciekawy jestem, czy komuś udało się już taką sprawę wygrać przed sądem.
    Byłby do już jakiś argument w dyskusji z organizatorem danej "usługi".