eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTeoria prawa, a prawo polskie ? czy prawo polskie jest zgodne z prawem ?;] › Re: Teoria prawa, a prawo polskie ? czy prawo polskie jest zgodne z prawem ?;]
    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Teoria prawa, a prawo polskie ? czy prawo polskie jest zgodne z prawem
    ?;]
    Date: Sun, 7 May 2006 13:01:36 +0200

    > Nie musisz studiować kodeksu by wiedzieć (nawet jako dziecko), że za
    > zabójstwo czy kradzież możesz trafić do więzienia; że za przekroczenie
    > prędkości dostaniesz mandat; etc.

    Ale np. mozna nie wiedziec, ze za wejscie na przejscie dla pieszych w
    sekunde po rozpoczeciu migania zielonego swiatla dostanie sie mandat, jak za
    przejscie na czerwonym... Mozna nie wiedziec, ze za date dokonania wplaty
    (osoba fizyczna) czesnego (szkola prywatna) uznaje sie date zaksiegowania
    srodkow na ich koncie, a nie date stempla pocztowego na dowodzie wplaty.
    Jest wiecej przykladow, tylko nie chce mi sie strzepic ozora. Kiedys ktos
    pisal ironicznie, bo juz o tym problemie wspominalem, ze "chyba jestem za
    przywroceniem instytucji 'glupka koronnego', ktory decydowal o zrozumialosci
    produkowanych przepisow prawa". Coraz bardziej zaczynam byc...

    Pozdrawiam,

    Tiger