    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Temat trochę makabryczny
    Date: Sat, 27 Aug 2005 14:22:07 +0200

    Użytkownik "Gość" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:254b.0000083a.43105419@newsgate.onet.pl...

    > Jak wtedy rozwiązuje się takie sprawy?

    Pogrzeb na koszt opieki społecznej albo przekazanie ciała instytucji
    naukowej. Pomijając pijaków, to mamy całą gamę bezdomnych. Poza tym,
    większość osób posiada ubezpieczenie społeczne, które pokrywa koszty
    pogrzebu. stad zresztą takie, a nie inne ceny pochówku. Gdyby nie to,
    że te pieniądze idą z ZUS,a nie z naszych kieszeni, to zakłady
    pogrzebowe pracowały by połowę taniej.

    > Po drugie Jak jest taniej
    > Dołożyć kolejne zwłoki do już istniejącego grobu rodzinnego, czy
    kupić nowy?

    Wydaje mi się, ze taniej dołoży do istniejącego.

    > Jak to w ogóle jest z miejscami w grobowcu?
    > Kiedy się miejsce, że tak powiem "zwalnia"?

    Grób nie może być użyty do ponownego chowania przed upływem lat 20. Po
    upływie lat 20 ponowne użycie grobu do chowania nie może nastąpić,
    jeżeli jakakolwiek osoba zgłosi zastrzeżenie przeciw temu i uiści
    opłatę, przewidzianą za pochowanie zwłok. Zastrzeżenie to ma skutek na
    dalszych lat 20 i może być odnowione.Przepisy te nie mają zastosowania
    do pochowania zwłok w grobach murowanych, przeznaczonych do
    pomieszczenia zwłok więcej niż jednej osoby.

    Dozwolone są umowy, przedłużające termin, przed upływem którego nie
    wolno użyć grobu do ponownego pochowania. Niezależnie od powyższych
    przepisów jest wzbronione użycie do ponownego pochowania grobów,
    mających wartość pamiątek historycznych (ze względu na swą dawność lub
    osoby, które są w nich pochowane, lub zdarzenia, z którymi mają
    związek) albo wartość artystyczną. W istniejących grobach murowanych
    dopuszcza się chowanie zwłok osób zmarłych w ciągu 20 lat po wydaniu
    decyzji o zamknięciu cmentarza.

    > jeśli na przykład ponad 20 lat temu rodzina wykupiła grób 2 osobowy
    (w ziemi)
    > i leży tam babcia, to ile osób można tam jeszcze dołożyć i po ilu
    latach?

    Tyle, ile się zmieści. Szczątki poprzedniej trumny się składa na dnie
    grobu.