  • Data: 2005-08-27 19:04:07
    Temat: Re: Temat trochę makabryczny
    Od: gogo <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A co się dzieje z ciałem, gdy rodzina stwierdza, że nie jest zainteresowana
    > pochówkiem?
    tu są przepisy :
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0295.htm

    W art. 10 są określone osoby i instytucje mające prawo do pochówku,
    ewentualnie do dysponowania zwłokami na cele naukowe. Wskazana jest też
    opieka społeczna jako instytucja zajmująca się pochówkiem "niechcianych"
    przez nikogo zwłok. Korzystając z zusowskiego zasiłku pogrzebowego
    spokojnie pokryje wszystkie koszty pogrzebu.
    Nie ma jednak prawnego zobowiązania rodziny do pochówku. Ciekawe jak
    sobie radzą np. szpitale , gdy umrze ktoś , po kogo nie zgłasza się
    rodzina. A prawo do pochówku mają : np. "krewni zstępni, krewni
    wstępni, krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa, powinowaci w linii
    prostej do 1 stopnia . To może być i klkadziesiąt osób. Powiadamia ich
    szpital, czy tylko czeka sobie np. miesiąc ze zwłokami w chłodni, i jak
    się nikt nie zgłosi to do grobu ?