  • Data: 2012-04-24 09:43:13
    Temat: Re: TV n, złodzieje?
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Hm... tak na logikę, to wyłacznie dla przypadków:
    > - umów "z wzorca"
    > - konsumenckich rzecz jasna
    >
    > "Bezwzorcowe" odpadaja w sposób oczywisty - nie ma jak porównać.

    To mnie trochę załatwiłeś, bo chciałem przywołać najem ...

    > Przyznaję, że "usługi w toku" w przypadku wykonywania np. mebli
    > na zamówienie w żaden sposób do tego modelu by nie pasowały :)
    > Znajdz może jakis przekonujacy przykład, który wykazałby
    > absurdalnosc założeń przedstawionych wyżej (wzorzec+konsument),
    > może jeszcze jakies kryterium dojsc.

    Wyobraź sobie korpo które wynajmuje mieszkania. Umowa najmu - wzorzec
    umowny. Dla uproszczenia - niech to korpo ma 1000 mieszkań o tym samym
    standardzie, metrażu, generalnie - to samo.

    Osobnik A wynajmuje we wrześniu, płaci 1000zł/mc, bo szczyt cenowy. Ale
    w listopadzie wynajmie osobnikowi B za 600 - 700zł, bo zostało kilka
    mieszkań które się nie wynajęły w szczycie.

    Wg twojej propozycji, (A) miałby prawo skutecznie się domagać od
    wynajmującego obniżenia ceny do poziomu (B).

    Przykład trochę wydumany, ale chodziło o to żeby pokazać że w/w zasada
    uniemożliwiłaby zawieranie umów których cena/popyt jest zmienna
    sezonowo, a które są długotrwałe.

    p. m.