    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TV n, złodzieje?
    Date: Mon, 23 Apr 2012 08:30:34 +0200

    > To zmodyfikuj sobie zasadę o owe klauzule.

    Ano. I dlatego pytanie, czy w masowych umowach dla ludności powinno być
    w ogóle stosowane tyle kartek A4 pisanych czcionkami 8pt albo
    mniejszymi. Ja np. mam spory problem z czytaniem takich umów. Nierzadko
    podpisywanych zresztą w miejscu, gdzie nie można się w nie wgryźć. No i
    wtedy łatwo przemycić różne klauzule niekorzystne.

    > Zgadza się.
    > W tym leży problem. Ale za daleko (leży) od klienta i klient go nie
    > tam szuka gdzie trzeba.

    Stąd system prawny powinien jednak chronić klienta przed tym, że duże
    korporacje tworzą zawiłe umowy, które zmieniają 100 razy na minutę.

    > I co proponujesz w roli rozwiazania?
    > Załóżmy, że zostałes Piłsudzkim, z prawem wydawania dekretów.

    No po pierwsze równe zasady dla wszystkich. Czyli jak np. Polsat
    wprowadził dekodery HD w multiroomie, to dawni klienci powinni móc je
    także wypożyczać, ew. za poniesieniem kosztów wymiany dekodera. Jak
    jakiś operator komórkowy wprowadza nową taryfę, to każdy ma mieć prawo
    sobie na nią przejść. A nie ,,podpisałeś w grudniu, to teraz przez 2
    lata masz mieć taryfę X, a ten co podpisał w styczniu może już Y''.

    Z Polsatem zresztą miałem nie tylko cyrk z dekoderem, ale wcześniej z
    kanałami. Wycofali kanały BBC, to owszem, mi też wycofali. Ale jak
    dołożyli m.in. Comedy Central Family, to już nie dołożyli do starych
    abonamentów ani nie dali możliwości wykupienia osobno.

    Więc znów ta sama zasada. Jeżeli ja płacę np. 70zł i sąsiad płaci 70zł,
    a sąsiad ma CCF, a ja nie mam, to nie powinno to być dozwolone.

    > Z definicji, nie da się ukryć.
    > Taka jest celowosc konstrukcji - ma "osiagac zysk".

    OF prowadząca DG też, ale można z nią pogadać, bo nie jest terminatorem.
    I jej osobowość zależy od osobowości tej osoby, a osobowość korporacji z
    definicji jak mówisz, będzie psychopatyczna.

    O Lukasie pisałem. O Polsacie pisałem. o mBanku też pisałem, ale nie
    wiem czy pamiętasz (pobrali mi 2 razy prowizję za kredyt, bo Takie Są
    Zasady, Których Niedoczytałem I Nie Poczekałem Dwóch Tygodni Ze
    Zwiększeniem Kwoty Kredytu).

    > Inne działanie może wręcz być bezprawne (jako "niegospodarnosc").

    Nie sądzę, żeby niegospodarnością było danie mi możliwości wykupienia
    dekodera HD.
    Zadowolony klient + sprzedany dekoder to raczej niegospodarność jest to,
    co Polsat zrobił teraz.

    To, że mBank pobrał dwukrotnie prowizję, a jest martwym terminatorem i
    nie da się pogadać, to też na ich korzyść specjalnie nie wypłynęło, bo
    migruję do Inteligo. Tak samo martwy terminator i pewnie przywali mi
    czymś innym. Ale w imię zasad mBankowi powiedziałem NIE.

    Ja wiem, że Polsat czy mBank ma w dupie to, że im zrobię na UseNecie
    czarny PR albo że odejdę, ale skoro już rozważać niegospodarność, to
    bynajmniej nie jest nią sensowna współpraca z klientem.

    > No to własnie to zrobiła: był chętny na zapłacenie X za towar Y,
    > to go skutecznie "przywiazała", a teraz za X daje Y+Z, bo więcej
    > chętnych nie było.

    Niby tak. Ale to +Z jest inną technologią dekodera, którego produkcja
    pewnie oscyluje wokoło 50zł albo mniej. Skoro więc klient chce to +Z
    dopłacić, to wkurwianie klienta gospodarnością bym nie nazwał. Nawet jak
    jest przywiązany do 2015 i jedyne co może zrobić to pomarudzić na
    UseNecie. Tylko, że osoba fizyczna by to rozumiała, a osoba prawna nie
    ma inteligencji.

    > Wydajac dekret o czyms pamiętaj: *za wszystko zapłaci klient*.
    > Za to, że kupujac jako "niefirma" płacisz również za straty wynikłe
    > z obsługi "niezgodnosci konsumenckiej" też (pamiętaj) :)

    Ah, ja wiem, że ja za wszystko płacę, korporacje to nie Caritas. Tylko
    skoro płacę ja i płaci mój sąsiad, a ja mam dekoder SD a on HD to już
    jest moment, gdy powinno wkraczać prawo i osobowość psychopatyczną
    korporacji temperować.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek