  • Data: 2002-11-18 23:10:35
    Temat: Re: TP SA łamie Regulamin
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Nov 2002, atarimasta wrote:
    [...]
    >+ 5.IX br podpisałem umowę na SDI w BOKu Wrocław. Zgodnie z par 30.2
    >+ powinienem otrzymać z Umową fakture VAT za montaż SDI. Faktury nie dostałem,
    >+ powiedziano mi że dojdzie pocztą.
    >+ Następnie minęły 2 miesiące - przyszły dwie FV z tp za telefon, ale nie było
    >+ w nich ani abonentu za SDI ani za montaż. Zaniepokojony zadzwoniłem do tp i
    >+ powiedziano mi że wszystko OK.
    >+ 3 m-ca dostałem FV z 12.XI.2002 z abonamentem SDI za bierzący m-c oraz
    >+ kosztami montażu. Brakuje na FV opłat za 2 poprzednie m-ce.

    Jaką masz datę uruchomienia ? Nie *faktycznego* a "papierowego" !

    >+ Przestudiowalem Regulamin i par 30 mówi "okresem rozliczeniowym jest
    >+ miesiąc". Jest to uszczegółowienie Regulaminu usług powszechnych, gdzie w
    >+ par. 33 dopuszcza się inne okresy rozliczeniowe. Jednak TP zdecydowała się
    >+ zawężyć okres rozlicznieowy SDI do m-ca.
    >+ W moim rozumieniu oznacza to że w ciągu miesiąca TP ma prawo ubiegać się o
    >+ zapłatę - potem przepadło. TP chyba też tak sądzi, bo nie upomnieli się o 2
    >+ poprzednie miechy, tylko o instalkę - pewnie wyszli z założenia że klient
    >+ głupi to zapłaci bo myśli że musi...

    Nie powiem, oryginalny jesteś ;) !

    >+ Ważną sprawą jest to, iż w okresie od 5 września do początków listopada,
    >+ opłaty na rzecz TP były zleceniem stałym w banku. Tak więc jeśli wystawili
    >+ by FV razem z Umową to została by ona automatycznie ściągnięta.

    Wytłumacz mi, jak mogłaby być ściągnięta opłata zleceniem
    stałym, które to z definicji ustalasz ty ? Ze zmienną
    kwotą - to przecież "ile podałeś tyle 'poszło'".
    Jeśli miałeś na myśli polecenie zapłaty - to my mamy
    podstawy sądzić że równie niedokładnie opisałeś o co
    ci chodzi !

    >+ Nie mogą
    >+ więc powiedzieć iż dostałem FV a nie zapłaciłem, więc teraz ponownie mi ją
    >+ wystawiają.
    >+ Uważam że po upływie ponad 2 m-cy mam prawo na podstawie Reg. odmówić
    >+ płacenia.

    Nie 2 m-ce a 2 lub 3 lata (KC), reszta się IMHO zgadza ;)
    [...]
    >+ Proszę o pomoc w sformułowaniu reklamacji do TP - jak to zrobić, by zawężyć
    >+ im pole manewru i uniemożliwić odrzucenie wniosku. Potem ewent. będę chciał
    >+ wnieść sprawę do sądu - taka kasa to dla mnie sporo.

    Nie wątpię :] Ale ... jakby tobie tak jeden z drugim dłużnik
    postanowił nie zapłacić, to wpadłbyś pewnie w zachwyt ;)
    Co do meritum - *sądząc z opisu* to niezależnie od zdania
    o "zamiarze niepłacenia" wygląda na to że "nie jesteś
    w prawie".

    Pozdrowienia, Gotfryd (SDI)