    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szok
    Date: Mon, 22 Dec 2003 02:27:03 +0100

    Użytkownik "zajac" <z...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:bs58pv$rvu$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Pozwolcie grupowicze ze na sam początek zacytuje list któy wysłałem do
    > "Newsweeka", a potem zadam kilka pytań :

    Z zasady nie czepiam się postów i najwyżej po prostu je ignoruję. Pozwolę
    sobie zrobić wyjątek w tym wypadku. Oświeć mnie proszę, po co przytoczyłeś
    ten list na grupę? To może lepiej było go wywiesić na jakiejś stronie i
    umieścić dla chętnych odsyłacz - no ewentualnie w poście krótki opis czego
    dotyczy. Bo zadane pytania są moim zdaniem jasne i bez tego wywodu, a list
    ma raczej mało prawny charakter.

    Rozumiem, że Ci się te panie nie podobają i sankcjonuję Twoje prawo do ich
    oceny. Nie mam zamiaru Cię przekonywać, że są piękne, choć mnie się akurat
    podobają i nie widzę w tym niczego złego. No ale przecież najprostszym
    sposobem ochrony Ciebie przed oglądaniem tych pań będzie niewłączanie tego
    kanału. Jak masz możliwość, to zablokuj ten program w swoim telewizorze i
    będzie po kłopocie.

    > Pytanie 1 : Kto nadzoruje w Polsce media prywatne? Czy jest to KRRiTV?

    Normuje to USTAWA z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji. Do
    zadań Krajowej Rady należy w szczególności:
    1) projektowanie w porozumieniu z Prezesem Rady Ministrów kierunków
    polityki państwa w dziedzinie radiofonii i telewizji,
    2) określanie, w granicach upoważnień ustawowych, warunków prowadzenia
    działalności przez nadawców,
    3) podejmowanie, w zakresie przewidzianym ustawą, rozstrzygnięć w sprawach
    koncesji na rozpowszechnianie i rozprowadzanie programów,
    4) uznawanie za nadawcę społecznego lub odbieranie tego przymiotu, na
    warunkach określonych ustawą,
    5) sprawowanie w granicach określonych ustawą kontroli działalności
    nadawców,
    6) organizowanie badań treści i odbioru programów radiowych i
    telewizyjnych,
    7) określanie opłat abonamentowych, opłat za udzielenie koncesji oraz wpis
    do rejestru,
    8) opiniowanie projektów aktów ustawodawczych oraz umów międzynarodowych
    dotyczących radiofonii i telewizji,
    9) inicjowanie postępu naukowo-technicznego i kształcenia kadr w
    dziedzinie radiofonii i telewizji,
    10) organizowanie i inicjowanie współpracy z zagranicą w dziedzinie
    radiofonii i telewizji,
    11) współpraca z właściwymi organizacjami i instytucjami w zakresie
    ochrony praw autorskich, praw wykonawców, praw producentów oraz nadawców
    programów radiowych i telewizyjnych.

    Jak rozumiem chciał byś doprowadzić do cofnięcia im koncesji. Wprost tego
    nie piszesz, no ale takie wrażenie odnoszę. Więc wydana koncesja może być
    cofnięta, jeżeli:
    1) rozpowszechnianie programów powoduje zagrożenie interesów kultury
    narodowej, bezpieczeństwa i obronności państwa oraz narusza normy dobrego
    obyczaju,
    2) rozpowszechnianie programów powoduje osiągnięcie przez nadawcę pozycji
    dominującej w dziedzinie środków masowego przekazu na danym terenie,
    3) nastąpi przejęcie bezpośredniej lub pośredniej kontroli nad
    działalnością nadawcy przez inną osobę,
    4) działalność objęta koncesją jest wykonywana w sposób sprzeczny z ustawą
    lub warunkami określonymi w koncesji,
    5) osoba posiadająca koncesję nie rozpocznie działalności w terminie
    ustalonym w koncesji lub nie prowadzi działalności przez okres dłuższy niż
    3 miesiące, chyba że opóźnienie rozpoczęcia nadawania lub przerwa zostały
    spowodowane okolicznościami niezależnymi od nadawcy,
    6) osoba posiadająca koncesję nie uiści w terminie określonym w koncesji
    całości opłaty koncesyjnej,
    7) osoba posiadająca koncesję nie złoży sprawozdania finansowego.

    Ewentualnie w opisanym przez Ciebie wypadku można by próbować dopasować
    punkt pierwszy. Jeśli wykażesz, ze naga kobieta narusza normy dobrego
    obyczaju to może by się i powiodło zamierzenie. Choć nie jestem tego
    pewien. Nagie kobiety zagościły na dobre w telewizji i osobiście wątpię,
    czy narusza to jakiekolwiek normy.

    > Pytanie 2 : Kto może sie zainteresowac tym negatywnym przekazem oprócz
    mnie?

    Zakładając, że nie będą pokazywać dzieci ani kontaktów ze zwierzątkami, co
    stanowi w Polsce przestępstwo i mogła by się tym zainteresować
    prokuratura, to ciężko będzie kogoś konkretnego zainteresować. Może
    właściwe terenowo Kółko Różańcowe, Radio Maryja i niektóre ze
    stowarzyszeń. Bo ja wiem kto jeszcze? W każdym razie dokąd nie
    dowiedziesz, a przynajmniej nie uprawdopodobnisz, że pokazywanie kobiety
    bez bielizny jest zabronione, to najprawdopodobniej nie uda Ci się
    zainteresować żadnego urzędu władnego zakazać tego typu procederu. Po za
    tym znam kilka bardziej pornograficznych kanałów i jakoś nikt ich nie
    zamyka, więc spodziewam się, że w tym wypadku to również nie nastąpi.

    A swoją drogą, co Ci te dziewczyny tak przeszkadzają?