    From: "poilkj" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkolenie
    Date: Mon, 17 Nov 2003 01:36:31 -0600

    "Roman Pilewicz" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    news:bp9rd7$qmf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam !
    >
    > Wysłany zostałem przez zakład pracy na dobrowolne szkolenie z
    języka
    > angielskiego. Przed szkoleniem musiałem podpisać oświadczenie, że po roku
    od
    > ukończenia szkolenia nie zwolnię się za wypowiedzeniem z pracy.
    > Czy takie postępowanie pracodawcy jest legalne ? Czy jest jakiś sposób,
    żeby
    > w momencie, gdy znajdę lepiej płatną pracę zwolnić się bez problemów z
    pracy

    Jest legalne.
    Pracodawca w ciebie inwestuje i chciałby z tego coś mieć.
    Jeśli zwolnisz się przed rokiem, to" coś " będziesz musiał.
    Zwykle to "coś" to jest zwrot kosztów tego szkolenia w całości lub
    proporcjonalnie do okresu czasu jaki przepracowałeś w ciągu tego roku.
    Dobrze by było, gdyby to "ile" było konkretnie napisane w tym co podpisałeś.
    Jak tak nie jest to licz się z tym, że jeżeli zwolnisz się nawet jeden dzień
    przed upływem roku to "ile" może się równać "wszystko".