  • Data: 2007-11-27 21:22:34
    Temat: Re: Sytuacja na przejsciu dla pieszych ciag dalszy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <y...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:figj70$l8n$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > gdyz wczoraj rozmawailem ze znajomym prawnikiem i on sugerowal mi aby nic
    > nie
    > wycofywal, poniewaz cale postepowanie zostalo wszczete z urzedu przez
    > prokuratora (wlasnie tego nie wiem czy policja puscila juz sprawe dalej)
    > gdyz
    > koles mowil ze dostal zarzut z art. 288, no i prawnik ten mowi, ze cala
    > machina ruszyla i jesli teraz pojde i wycofam to moge zostac oskarzony
    > przez
    > prokurature o skladanie falszywych zeznac i sam moge miec problem ??

    To zależy,w jaki sposób zamierzasz to wycofywać. Jeśli pójdziesz i
    powiesz, że cofasz złożony przez siebie wniosek o ściganie, to żadna
    odpowiedzialność Ci za to nie grozi. Co innego, jeśli pójdziesz i zaczniesz
    kręcić, że zdarzenia w ogóle nie było. To wówczas faktycznie przy odrobinie
    rozsądku ze strony sprawcy może się to niekorzystnie dla Ciebie rozwinąć i
    zdecydowanie takie matactwo odradzam. Ale jak rozumiem prokurator wszcząć w
    tej sprawie postępowanie z urzędu bez Twojego wniosku. W tej sytuacji nie
    masz czego wycofywać. Od sprawcy co najwyżej możesz przyjąć
    zadośćuczynienie i poinformować prokuratora, czy policję, że nie czujesz
    się pokrzywdzonym. W tej sytuacji jednak powątpiewam, czy prokurator umorzy
    postępowanie, skoro je wszczął bez wniosku.

    > on zajmuje sie sprawami gospodarczymi wiec na karnym super nie musi
    > sie znac dlatego tutaj pytam.. ?? zadzwonie i zapytam policje na jakim
    > etapie
    > jest sprawa.. koles mowil ze dali mu czas do piatku aby ze mna probowal
    > sie
    > dogadac.. pozatym troche glupio ze dali mu na mnie namiary.. ale to inna
    > sprawa..

    Jak rozumiem był pokrzywdzonym w tym pierwszym postępowaniu, więc mógł z
    Twoimi danymi się tam zapoznać. Jesli tam Twoich danych nie było, to
    faktycznie było by dziwne udostępnienei tych danych.