  • Data: 2006-02-13 10:04:14
    Temat: Re: System operacyjny OEM
    Od: maciek <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzieki za odpowiedz, mniej wiecej to co napisales obecnie uwazam.
    Dodam, ze wlasnie dzwonilem (dwa razy) do infolinii MS i oto co mi
    opiedziano:

    Aby sprzedac/kupic licencje OEM musi w komplecie byc:

    1. faktura lub um kupna-sprzedazy
    2. hologram
    3. podrecznik
    4. nosnik
    5. komputer (caly zestaw komputerowy, na ktorym jest uzywany system
    operacyjny)

    Aby posiadac taki system legalnie (a nie sprzedawac go) wystarcza mi dwa
    sposrod pkt. 1-4 i punkt 5.

    Przy czym zestaw komuterowy to obudowa z zasilaczem, procesor, plyta
    glowna i dysk (pamieci nie ma w tym skladzie). No i jesli cokolwiek z
    tego zestawu sie popsuje, to licencja OEM przestaje dzialac. Trzeba
    kupic nowa, albo trzeba bylo pomyslec wczesniej i kupic wersje boksowa.
    Moim zdadniem to jest granda, bo to znaczy, ze jesli mi sie popsuje
    procesor, zasilacz lub plyta warte kilkadziesiat zlotych, to trace
    dodatkowo tez system za trzysta kilkadziesiat zlotych. Ciekawe, ze
    sprzedawcy w pieknych sklepach z komuterami tego tak jasno nie mowia, na
    pewno mieliby duzo klientow na taki bubel.