  • Data: 2006-02-13 10:33:27
    Temat: Re: System operacyjny OEM
    Od: maciek <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Huckleberry napisał(a):

    > Czytałem na róznych grupach, bardziej komputerowych, że w praktyce wystarczy
    > jeden telefon do M$, wyjasnienie miłej pani sytuacji i po problemie. :)
    > Widać oficjalne stanowisko jest inne...
    > pozdrawiam

    No to sobie zadzwonilem trzeci raz. Bo mnie nurtowala kwestia
    rejestracji oprograwmowania. I przy okazji ta trzecia pani powiedziala,
    ze w przyapdku WinXP faktycznie tylko plyta glowna musi byc niezmienna.
    Natomiast w zadnej dotychczasowej licencji nie bylo tak, ze kazda z tych
    pieciu czesci (obudowa, zasilacz, procesor, dysk i pl. glowna) musialy
    byc niezmienne. W starszych licencjach wystarczylo, zeby jedna z tych
    pieciu byla niezmienna.
    Jednym slowem druga pani mnie oszukala mowiac, ze musze miec w swoim
    kompie wszytkie 5 niezmiennych czesci.
    To jest jak dla mnie kompromitacja. Zapytalem czy moglbym jakakolwiek
    interpretacje ich wlasnej licencji otrzymac na pismie, to mi
    powiedziala, ze nie. I jeszcze mi powiedziala ta ostatnia pani, ze w
    ostatecznosci moj prawnik moglby sie oprzec na jakichs tam przeslankach
    i w przypadku nawet pozornego zlamania umowy licencyjnej i tak z
    Microsoftem bym wygral. Czyz to nie smieszne?
    Wielkie akcje uswiadamiajace o legalnosci oprogramowania, a tymczasem
    sam Microsoft tak swoje licencje uklada i takich udziela informacji, ze
    polowa uzytkonikow nie wiedzac o tym dziala na granicy prawa, a byc moze
    nawet poza nia, choc opieraja sie na wykladni Microsoftu. Zenada.