  • Data: 2006-12-31 11:51:34
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: "Maluch" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message
    news:en85or$sol$1@inews.gazeta.pl...

    > To przeczytaj jeszcze raz cały wątek.

    Nie będę czytał. Pozostaję przy swoim. Obok januszek przyznał rację ale nie
    wiem do czego. Czy do faktu złamania licencji a nie prawa i jednocześnie że
    prawo zezwala kopiować.
    Moim zdaniem producent oprogramowania może skutecznie zabronić na podstawie
    art.77 kopiowania programów w licencji /umowie/. Skopiowanie programu wbrew
    licencji jest jej złamaniem. Natomiast zależy co dalej zrobisz z tą kopią,
    będzie skutkowało, czy dojdzie do złamania prawa z kk czy pa.
    Faktycznie art. 75 zezwala w wyjątkowej sytacji /niezbędne do używania
    programu/ na zrobienie kopi. Jednym słowem jeżeli masz nośnik z programem,
    to nie możesz robić kopi bo to nie jest niezbędne. Faktycznie ten zapis może
    być wykorzystywany do niecnych celów. Dam przykład zezwolenia z art. 75 pa.
    Dostaję czy nabywam od producenta programu X drogą elektroniczną program.
    Mam go w jednym pliku jako braz iso na twardym dysku. I teraz aby móc
    skorzystać z tego programu muszę zrobić jego kopię na nośniku wymiennym, aby
    móc zainstalować go ze stacji np. DVD-ROM. Rozumiem, że na takie skopiowanie
    nie muszę mieć pozwolenia producenta. Natomiast skopiowanie kolejny raz na
    płytę będzie niedozwolone wówczas jeżeli mam dobry poprzedni nośnik. Dlatego
    też eula zezwala w niezbędnych przypadkach zrobienie kopi. Można sądzić, że
    gdy obok mówiono o Pani z infolini MS, że też miała rację twierdząc, że nie
    można kopiować dla samego kopiowania czy coś podobnego.
    --
    Maluch