  • Data: 2006-12-30 21:22:33
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maluch wrote:

    > Powinieneś zrozumieć, że jak złodziej samochodów zaczyna kupować fury
    > w sklepie, to nie jest mile widziany w swoim poprzednim światku.
    > Podobnie pirat, jak zalegalizuje się. Na zewnątrz będzie może
    > neutralny /dyndać będzie mu piractwo, ale w duchu co pomyśli to jego/.

    Nie za bardzo rozumiem, co chcesz przez to powiedzieć. Znam ludzi, którzy
    się ulegalnili i nie stracili swoich znajomych piratów, ich stosunki się nie
    zmieniły et caetera. Jeśli jest nawet tak, jak piszesz, to stosowanie tej
    analogii do naszej dyskusji jest moim zdaniem nietrafne.

    > Najlepiej jakby za darmo wszystko było. Pytam, a kto zmusza kupować
    > odpłatne licencje?

    Jeśli to ironia, to w tym miejscu trochę nietrafiona. W przeciwnym wypadku
    podaj mi na przykład darmową licencję Windowsa, Office'a, 3dstudio max,
    Photoshopa, (..., mam wymieniać dalej?)

    Producenci oprogramowania i systemów komercyjnych rzadko dają darmowe
    licencje (Ze wszystkich programów, które znam, to darmowe licencje daje
    Borland (Delphi PE, Turbo Delphi Explorer i rodzinka), dla niektórych
    produktów Microsoft (Visual Studio Express) i... no jakoś nie mogę skojarzyć
    innych.

    Poza tym zapewne jest 2k sposobów na walkę z piractwem, które nie ciągną za
    sobą radykalnych metod. Ot, choćby wprowadzenie jakiegoś sprytnego (nie
    wdaję się w szczegóły i celowo), może dobrowolnego podatku "komputerowego",
    którego opłacanie przez określony czas dawałoby bardzo duże upusty na kupno
    oprogramowania (np. 90%)? Kasa z podatku szłaby do rąk firm
    programistycznych, które zgodziłyby się wziąć udział w takim programie,
    podatek - dobrowolny - byłby niewysoki i łatwy do ściągania i egzekwowania.

    Zaznaczam: to jest tylko jeden pomysł, a jest ich wiele - nie ma sensu jego
    komentowanie, bo nawet nie próbowałem go w żaden sposób dopracować.

    > Trudno.

    Litości, a Ty sobie wyobrażasz? Posiadając nielegalne oprogramowanie bez
    jakiegoś skrępowania odpowiadałbyś ankieterowi stojącemu w drzwiach?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!