  • Data: 2019-08-01 11:17:43
    Temat: Re: Syndrom Durczoka
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.08.2019 o 09:48, u2 pisze:

    > W czasie weekendu na jednym z osiedli w Gliwicach mieszkaniec,
    > widząc kilku mężczyzn włamujących się do blaszanego kontenera, nie
    > wezwał policji, ale sam podjął interwencję. Wynik ,,interwencji"
    > 40-latka to spłoszeni włamywacze i... rozbity nos interweniującego.

    Ale skutek odniósł - nie włamali się. O ile zabranie kluczyków pijanemu
    kierowcy ma na celu zapobiegnięcie wypadkowi., to tutaj facet sam rzucił
    się na czterech celem ratowania jakiegoś mienia. No i i policjanci
    przybyli na wsparcie mieliby szansę choć kogoś zatrzymać. W wypadku
    samotnego ataku na czterech z góry było wiadomo, ze nawet jak jednego
    złapie, to trzej pozostali go odbiją.

    > Zatrzymania obywatelskiego może dokonać każdy, kto jest świadkiem
    > przestępstwa. Sprawcę można ująć albo na ,,gorącym uczynku", albo w
    > wyniku pościgu bezpośrednio po czynie. Drugim warunkiem zatrzymania
    > jest nieznana tożsamość złoczyńcy i obawa jego ucieczki lub ucieczka
    > z miejsca przestępstwa. Trzeci warunek, równie ważny, to niezwłoczne
    > przekazanie zatrzymanego policji.

    Tylko zacytowałeś materiał nie mający absolutnie nic wspólnego z tematem
    naszego wątku. Zabranie pijanemu kluczyków, by nie jechał - zdarzało mi
    się to czasem na różnych imprezach - nie ma nic wspólnego z
    zatrzymaniem. To zapobieżenie przestępstwu. Może być oczywiście
    połączone z zatrzymaniem obywatelskim, ale niekoniecznie.