  • Data: 2004-11-02 16:32:24
    Temat: Re: Świadek w sprawie karnej
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek G" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cm84a9$et6$1@213.17.164.114...
    > Chciałem uprzejmnie zapytać jak wygląda sprawa wydawania zaświadczeń
    > lekarskich usprawiedliwiających nieobecność świadka na sprawie karnej.
    > W moim rejonie znajduje się tylko jeden lekarz sądowy, który przyjmuje
    tylko
    > prywatnie czyli za takie zaświadczenie trzeba płacić, nie wspominając o
    > przybyciu na wizytę co w przypadku świadka jest bardzo uciążliwe wręcz
    > niemożliwe z powodu bardzo złego stanu zdrowia (zaawansowana choroba
    > nowotworowa). Dzwoniłem do wydziału karnego sądu w Plocku, ale nie
    potrafili
> [...]

    Nigdzie nie jest powiedziane, że świadek, który zachorował musi
    nieobecność na rozprawie usprawiedliwiać zaświadczeniem lekarza sądowego
    (?). Normalne zwolnienie od lekarza rodzinnego w zupełności wystarczy.
    Dobrze jest wcześniej powiadomić sąd (nawet telefonicznie) o chorobie.
    Jeżeli są za którymś razem nieobecności świadka sąd nabierze podejrzeń iż
    ten celowo nie stawia się na rozprawę, może podjąć inne kroki w celu
    wyegzekwowania stawiennictwa, bądź zweryfikowania faktycznej niemożności
    stawienia się świadka na rozprawę. Pzdr.